Inżynier kontraktu budowy zjazdu z węza S19 Rzeszów-Południe pilnie poszukiwany
POWIAT RZESZOWSKI. Jeszcze w ubiegłym tygodniu starostwo ogłosiło, kto będzie wykonawca całej inwestycji. Przetarg wygrało konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB.
Fot. Adam Cyło
Za realizację samej budowy powiatowi przyjdzie zapłacić 23 231 847 zł. To dużo więcej niż wynosił szacunkowy limit kosztów - 13 134 159 zł, ale i tak najtaniej, jak tylko było można. Cena najdroższej oferty opiewała bowiem na niemal 27 mln zł. Na rozstrzygnięcie przetargu, od momentu otwarcia ofert, przyszło poczekać ok. 3 miesięcy.
To oczywiście nie wszystkie koszty, jakie będzie musiało ponieść starostwo za realizację tej inwestycji. Trzeba doliczyć do tego kwotę, jaką pochłonie kontrakt z firmą pełniącą funkcję inżyniera nadzoru. W tegorocznych planach przetargowych starostwa widnieje tu ok. 402 tys. zł. Czy to wystarczy dowiemy się już 21 maja, kiedy nastąpi otwarcie ofert w trwającym właśnie postępowaniu. Umowa ma obowiązywać do końca czerwca 2023 r.
Przypomnijmy, zakres inwestycji obejmuje: „budowę jednojezdniowej drogi powiatowej o długości ok. 0,6 km; rozbudowę jednojezdniowych dróg powiatowych nr 1388R i 1409R na długości ok. 1,4 km; rozbudowę dróg powiatowych i gminnych na odcinkach dowiązania w niezbędnym zakresie; budowę trzech jednopoziomowych skrzyżowań typu rondo; rozbudowę jednego skrzyżowania jednopoziomowego na skrzyżowanie skanalizowane; (…); budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych na długości ok. 3 km; budowę ścieżek rowerowych na długości ok. 1,5 km; budowę siedmiu zatok autobusowych; budowę oświetlenia drogowego; rozbiórkę starego i budowę nowego mostu przez potok Lubcza (na granicy Racławówki i Niechobrza)”.
Inwestycja wymagać będzie oczywiście także innych robót, jeśli chodzi o infrastrukturę techniczną - odwodnienie terenu, budowę kanalizacji, itp.