Osiem ofert na budowę łącznika od węzła Rzeszów Południe do drogi S19
POWIAT RZESZOWSKI. Mnogość ofert oczywiście cieszy, ale z wyborem wykonawcy tej inwestycji będzie spory kłopot.
Powodem są oczywiście ceny ofert. Starostwo na inwestycję zarezerwowało 15 134 159 zł. Problem w tym, że najtańsza oferta, konsorcjum PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza, wyceniona została na 23 231 847 zł. Niewiele droższe są jeszcze trzy inne oferty: „Banimex” z Będzina - 23 340 905 zł, „Eurovia Polska” - 23 406 289 zł i Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy - 23 652 256 zł. Z kolei konsorcjum dwóch rzeszowskich firm MPDiM i Wolmost zaoferowało cenę 24 524 051 zł. Na 25 386 421 zł wycenił swoją ofertę Strabag a dwie najdroższe propozycje pochodzą od firm „Budimex” - 26 418 159 zł i „Colas Polska” - 26 670 233 zł.
Przypomnijmy, zakres zamówienia Zarządu Dróg Powiatowych w Rzeszowie obejmuje: budowę jednojezdniowej drogi powiatowej o długości ok. 0,6 km; rozbudowę jednojezdniowych dróg powiatowych nr 1388R i 1409R na długości ok. 1,4 km; rozbudowę dróg powiatowych i gminnych na odcinkach dowiązania w niezbędnym zakresie; budowę trzech jednopoziomowych skrzyżowań typu rondo; rozbudowę jednego skrzyżowania jednopoziomowego na skrzyżowanie skanalizowane; (…); budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych na długości ok. 3 km; budowę ścieżek rowerowych na długości ok. 1,5 km; budowę siedmiu zatok autobusowych; budowę oświetlenia drogowego; rozbiórkę starego i budowę nowego mostu przez potok Lubcza (na granicy Racławówki i Niechobrza).
Inwestycja wymagać będzie oczywiście także innych robót, jeśli chodzi o infrastrukturę techniczną - odwodnienie terenu, budowę kanalizacji, itp.
W planach przetargowych na 2020 r. starostwo powiatowe oszacowało też koszt nadzoru inwestorskiego nad tą inwestycją. Miałby on kosztować ok. 555,5 tys. zł.