Umów się telefonicznie na wizytę w ZUS
PODKARPACKIE. Od 20 listopada można telefonicznie umówić się na wizytę w placówce ZUS. Spotkanie można zarezerwować w dogodnym dla siebie terminie oraz o wybranej godzinie. W tym celu każdy, oddział ZUS uruchomił specjalny numer telefonu.
Fot. ZUS
Aby umówić wizytę w oddziale w Rzeszowie lub placówce w Mielcu, Stalowej Woli, Tarnobrzegu, Jarosławiu, Leżajsku, Przeworsku, Przemyślu i Lubaczowie należy zadzwonić pod numer 17 867 50 28, natomiast w oddziale w Jaśle oraz inspektoratach w Brzozowie, Dębicy, Krośnie i Sanoku - pod numer 13 443 79 08
Dotychczas z rezerwacji wizyty w placówce ZUS mogli skorzystać klienci, którzy mieli swoje konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Teraz w ten sposób wizytę zarezerwuje każdy, niezależnie od tego, czy ma już konto na PUE.
- Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu kontaktowego. Należy również podać placówkę, w której ma się odbyć wizyta, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS, oraz wskazać dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu przyjdzie wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS - wyjaśnia Wojciech Dyląg, rzecznik regionalny ZUS województwa podkarpackiego.
Klient, który nie ma jeszcze konta na PUE, na wizytę może umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
Wizyty w ZUS odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego: zachowanie bezpiecznego odstępu od innych osób, zakryte maseczką lub przyłbicą usta i nos, dezynfekcja rąk przed wejściem na salę.
Z pracownikami ZUS można także porozmawiać on-line. Nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy umówić się na e-wizytę.