Podmiejska Kolej Aglomeracyjna. PLK szukają firmy nadzorującej przyszłą inwestycję
RZESZÓW. Na ogłoszony przetarg wpłynęło siedem ofert.
Co prawda nadal nie zapadła decyzja, czy wykonawca samej inwestycji zostanie wyłoniony, ale bez wybrania firmy nadzorującej inwestycję, o jej realizacji też nie ma co myśleć.
Drugi przetarg na budowę PKA nadal jest nierozstrzygnięty. Ponownie ceny ofert znacznie przekraczają przyjęty przez PLK limit kosztów. A te zamierzały przeznaczyć na inwestycję 374 405 490 zł. Tymczasem najtańsza oferta wyceniona została na 490 638 126 zł a najdroższa aż na 622 535 633 zł. Na początku sierpnia przeprowadzono aukcję elektroniczną, ale o niczym ona nie przesądziła.
Kilka tygodni później otwarto oferty w drugim postępowaniu, dotyczącym wyboru firmy nadzorującej przyszłą inwestycję. Przyjęty limit wynosi 7 359 930 zł. Spośród siedmiu ofert najkorzystniejszą cenę zaoferowała firma Safage S.A.S. z Francji - 4 988 624 zł. Poniżej limitu zmieściła się również oferta firmy Multiconsult Polska z Warszawy - 6 932 649 zł. Cena najdroższej oferty opiewa na 8 549 384 zł (MGGP S.A. z Tarnowa).
Przypomnijmy, w ramach zadania zbudowana ma zostać linia kolejowa do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka wraz z niezbędną infrastrukturą. Przebudowana też zostanie (m.in. wraz z infrastrukturą przystankową) linia kolejowa nr 71 na odcinku st. Kolbuszowa - st. Rzeszów Główny, linia kolejowa nr 91 na odcinku st. Dębica - st. Przeworsk oraz linia kolejowa nr 106 na odcinku Rzeszów Główny - Strzyżów.