Pięć firm chce remontować most w Tryńczy
POWIAT PRZEWORSKI. Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i remont mostu przez rz. Wisłok w Tryńcza, w ciągu drogi krajowej nr 77.
Fot. GDDKiA
Pięć firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i remont mostu w Tryńczy. Najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budowlane Stalmost Sp. z o.o. ze Stalowej Woli na kwotę 1 817 940,00 zł, terminem wykonania do 15 grudnia 2020 r. i gwarancją na okres 60 miesięcy.
Nieco więcej chce Intop Tarnobrzeg (1 957 245,80 zł), następnie Pimin z Krakowa (2 227 530,00 zł) i Dromosttor z Lwówka Śląskiego (2 274 956,88 zł)
Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm primost poludnie Sp. z o.o. – lider i ZBD Sp. z o.o. – partner konsorcjum na kwotę 2 599 922,38 zł. Poza Stalomostem, wszyscy dają termin wykonania na 15 listopada 2020 r.
Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.
Zakres prac
Zamówienie w systemie projektuj–buduj obejmuje:
- opracowanie projektu wykonawczego remontu mostu;
- roboty przygotowawcze i rozbiórkę elementów pomostów chodników;
- wymianę skorodowanych elementów stalowych konstrukcji wsporczej i wykonanie konstrukcji pomostów chodników wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym nowych elementów;
- wykonanie nawierzchni chodników i dylatacji z blach płaskich, nad podporami, w ciągu chodników;
- naprawę uszkodzeń (deformacji po uderzeniach pojazdów) ram portalowych kratownic;
- naprawę uszkodzeń powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk;
- naprawy uszkodzeń podpór.
Zasadniczym celem realizacji zadania jest wykonanie robót remontowych i zabezpieczających, pozwalających na bezpieczne użytkowanie mostu do czasu jego przebudowy.
Obecnie wprowadzono ograniczenia w ruchu pieszym poprzez zamknięcie dla ruchu lewego chodnika, z uwagi na bardzo zły stan techniczny stalowych elementów pomostu. Także na drugim chodniku stwierdzono postępującą korozję kątowników stalowych i blach podtrzymujących nawierzchnię co powoduje konieczność wymiany tych elementów.
Poza remontem chodników naprawy wymagają także zdeformowane, w wyniku uderzeń pojazdów, ramy portalowe kratownic stalowych oraz uszkodzenia powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji nośnej i łożysk, a także uszkodzenia trzonów, ścianek zaplecznych i skrzydeł betonowych podpór mostu.
Wykonany remont nie zmieni istniejących parametrów obiektu a roboty mają charakter odtworzeniowy. Obiekt w dalszym ciągu będzie nienormatywny ze względu na nośność i skrajnię poziomą.