Przebudowa ulic Batorego i Kochanowskiego w Rzeszowie – przetarg w zawieszeniu, miasto szuka inżyniera nadzoru
RZESZÓW. Miasto szuka inżyniera nadzoru projektowego przebudowy układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa. Sprawa wyboru wykonawcy samej inwestycji nadal pozostaje w zawieszeniu.
Przypomnijmy, chodzi o przebudowę układu komunikacyjnego ulic: Głowackiego, Fredry, budowę nowego odcinka ulicy (oznaczenie KDZ.7), Siemiradzkiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Batorego, Styki, Kopczyńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Siemieńskiego, Kosynierów; budowę dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.
W czerwcu miasto wybrało firmę Eurovia Polska na wykonawcę tej inwestycji. Pokonała ona kilku konkurentów, w tym rzeszowski MPDiM, którego oferta zajęła w ocenie komisji przetargowej drugie miejsce. Wysokość kontraktu miała wynosić 45,8 mln zł.
Przy takich kwotach można było być niemal pewnym, że któryś z konkurentów podważy rozstrzygniecie przetargu i złoży skargę do Krajowej Izby Odwoławczej. I tak się też stało. Na odwołanie do KIO zdecydowała się firma Strabag, której oferta wyceniona została na ok. 49,7 mln zł.
Strabag doszukał się pewnych nieprawidłowości w ofertach zarówno Eurovii, jak i MPDiM. Zażądał więc unieważnienia wyników przetargu i wykluczenia z postępowania ofert obu tych firm.
Jak nas poinformowała Agnieszka Krzywonos-Siwak z biura prasowego Ratusza, na razie KIO nie podjęła jeszcze żadnej decyzji. Sprawa wykonawcy inwestycji pozostaje więc w zawieszeniu.
W oczekiwaniu na decyzję KIO miasto postanowiło jednak rozpocząć poszukiwanie inżyniera nadzoru projektowego przyszłej inwestycji. W sumie słusznie. Wykonawca w końcu zostanie przecież wyłoniony a ktoś musi mieć oko na wykonywane roboty. A potrwać one mają aż do końca października 2022 r.
Zakres planowanych prac: budowa małego ronda, przebudowa i budowa skrzyżowań, rozbudowa i budowa zatok autobusowych, przebudowa i budowa miejsc postojowych, przebudowa/rozbudowa/budowa chodników, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, a także rozbiórka mostu nad potokiem Przyrwa i budowa nowego obiektu mostowego z dostosowaniem do projektowanego poszerzenia ulicy Siemieńskiego (2 pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym oraz chodnikiem po 1 i ciągiem pieszo-rowerowym po drugiej stronie). Jak zapowiadał ratusz końcem ubiegłego roku, na początku roboty obejmą najprawdopodobniej przebudowę ulic w rejonie wiaduktu przy Batorego. To oczywiście tak w skrócie.
Termin składania ofert wyznaczono na 31 lipca.
Inwestycja jest tylko jedną z części rozbudowy całego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Inne planowane przedsięwzięcia to budowa Wisłokostrady (połączenie ulic Rejtana z Ciepłowniczą), rozbudowa mostu Załęskiego i poszerzenie ul. gen. Maczka do czterech pasów ruchu.