Sześć ofert na przebudowę układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa
RZESZÓW. Wygląda na to, że tym razem oferenci z cenami swoich ofert nie przesadzili.
Ulica Batorego w Rzeszowie. Fot. Adam Cyło
A mogli, bo jakby nie było chodzi o ogromną miejską inwestycję drogową, której koszt samo miasto oszacowało na 49 mln zł. Do przebudowy będzie układ komunikacyjny ulic: Głowackiego, Fredry, budowę nowego odcinka ulicy (oznaczenie KDZ.7), Siemiradzkiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Batorego, Styki, Kopczyńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Siemieńskiego, Kosynierów; budowę dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.
Najtańszą ofertę złożyła firma Eurovia Polska - 45,8 mln zł. Nieco drożej wyceniło się Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa - nieco ponad 46,8 mln zł. Oferta Strabagu z Pruszkowa opiewa na ok. 49,7 mln zł a będzińskiego Banimexu na 49,8 mln zł. Dwie oferty wyceniona zostały na niewiele ponad 50 mln zł. Złożyły je Inżynieria Rzeszów - nieco ponad 50,1 mln zł i konsorcjum Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego w Dębicy oraz Intopu Warszawa – ponad 50,5 mln zł.
Zakres planowanych prac: budowa małego ronda, przebudowa i budowa skrzyżowań, rozbudowa i budowa zatok autobusowych, przebudowa i budowa miejsc postojowych, przebudowa/rozbudowa/budowa chodników, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, a także rozbiórka mostu nad potokiem Przyrwa i budowa nowego obiektu mostowego z dostosowaniem do projektowanego poszerzenia ulicy Siemieńskiego (2 pasy ruchu ze środkowym pasem dzielącym oraz chodnikiem po 1 i ciągiem pieszo-rowerowym po drugiej stronie). Jak zapowiadał ratusz końcem ubiegłego roku, na początku roboty obejmą najprawdopodobniej przebudowę ulic w rejonie wiaduktu przy Batorego. To oczywiście tak w skrócie.
Inwestycja jest tylko jedną z części rozbudowy całego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Inne planowane przedsięwzięcia to budowa Wisłokostrady (połączenie ulic Rejtana z Ciepłowniczą), rozbudowa mostu Załęskiego i poszerzenie ul. gen. Maczka do czterech pasów ruchu.
Zakończenie tej konkretnej inwestycji planowane jest na październik 2022 r.