Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego

Oferty w przetargu na przewozy kolejowe na Podkarpaciu

Opublikowano: 2020-03-31 19:59:01, przez: admin, w kategorii: Samorządy

RZESZÓW. Urząd Marszałkowski otworzył oferty w przetargu na przewoźnika kolejowego. No dobrze, jedną ofertę. Złożyło ją Polregio.

Polregio zamiast  Przewozów Regionalnych

 

Trzeba przyznać, że postępowanie łatwe nie jest. No i trwa i trwa. Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg w połowie grudnia ubiegłego roku. A przecież do końca jeszcze trochę czasu upłynie.

 

Po drodze, od rozpoczęcia postępowania do otwarcia oferty, też sporo się działo. Przede wszystkim z powodu odwołań, jakie co jakiś czas składało Polregio.

 

Po kolei... Urząd Marszałkowski szuka przewoźnika, który będzie realizował lokalne przewozy kolejowe w latach 2021 - 2025. Pierwsze odwołanie przewoźnik złożył do KIO jeszcze przed końcem ubiegłego roku. Polregio zarzuciło Urzędowi Marszałkowskiemu (zamawiającemu), „złamanie” kilku artykułów prawa zamówień publicznych, które zdaniem przewoźnika naruszają z kolei zasady uczciwej konkurencji. Poszło m.in. o wymóg posiadania 4 pojazdów trakcyjnych wyposażonych w klimatyzację i wentylację oraz windy dla niepełnosprawnych. Jak argumentował wówczas przewoźnik (wówczas jeszcze Przewozy Regionalne, później już Polregio) wymóg jednoczesnego wyposażenia każdego pojazdu w klimatyzację i wentylację jest technicznie niemożliwy do spełnienia. „(...) zamontowanie klimatyzacji wyklucza istnienie odrębnej instalacji wentylacyjnej i na odwrót”. Z kolei wymóg posiadania windy ogranicza konkurencję, gdyż „równoważnym rozwiązaniem (…) jest rampa wjazdowa dla osób z niepełnoprawnościami (...)”.

Podobnych zarzutów było zresztą więcej. Tak czy siak, w wyniku odwołania urząd musiał zmienić zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

I niby zmienił. Tyle tylko, że przewoźnik znów dopatrzył się w nowych zapisach poważnych nieścisłości, które nie pozwalały mu na złożenie niepodlegającej odrzuceniu oferty. Kością niezgody były np. koszty serwisowania taboru: kto, co, kiedy i za ile? Cóż było robić? Samorząd ponownie zaczął zmieniać zapisy w dokumentacji przetargowej.

I wreszcie dziś, we wtorek 31 marca, oferta Polregio ujrzała światło dzienne. Za swoje usługi przewoźnik zażyczył sobie 489 069 800 zł. To więcej niż szacował Urząd Marszałkowski - nieco ponad 457 mln zł.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij