Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Które warzywa i owoce są najpopularniejsze w Polsce?

Opublikowano: 2020-03-31 00:41:02, przez: admin, w kategorii: Rolnictwo

W ramach realizowanych przez Kantar „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” poznaliśmy najpopularniejsze gatunki 2019 roku.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Wśród warzyw najpopularniejsze są pomidory, w sezonie co najmniej raz w tygodniu, jadło 93% badanych. 88% Polaków w 2019 roku jadło ogórki, 78% cebulę, 80% marchew, a 73% sałatę. Kapusta i kalafior jedzone są, co najmniej raz w tygodniu, przez odpowiednio 53% i 44%. Na kolejnych miejscach Polacy zadeklarował w 2019 roku konsumpcję dyni (41%), cukinii (25%) oraz brokułów (15%).

 

W 2019 roku najpopularniejszymi owocami były jabłka i truskawki. W sezonie, co najmniej raz w tygodniu, jadło je odpowiednio 85% i 83% Polaków. Maliny i czereśnie spożywało 59%, śliwki 54%, a gruszki 51%. 42% Polaków w sezonie co najmniej raz w tygodniu je wiśnie, już 38% borówki, po 24% czarne i czerwone porzeczki, 12% piło aronię.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

 

Zdecydowana większość Polaków jada warzywa i owoce także poza sezonem na dane warzywo czy owoc. Wśród polskich owoców najczęściej są to truskawki i maliny, z warzyw sałata i papryka.

 

- Jemy owoce z drugiego końca świata zamiast korzystać z wyjątkowego bogactwa krajowej oferty. Korzystajmy z bogactwa przetworów. Na półkach i w ladach chłodniczych leżą skarby, których nam dzisiaj potrzeba - mówi prof. Iwona Wawer, farmaceutka.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

 

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez Kantar dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją Inspire smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

 

 

Więcej o: owoce, warzywa

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij