Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka obrotowa w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Co dalej z mostem kolejowym w Przemyślu? Oferty w przetargu otwarte

Opublikowano: 2020-03-09 12:52:41, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PRZEMYŚL. Nowy most powstanie obok starego.

Fot. Grzegorz Karnas/Visit Przemyśl

Fot. Grzegorz Karnas/Visit Przemyśl

 

W ub. tygodniu otwarte zostały oferty z przetargu na „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla przebudowy mostu w Przemyślu, w km 243,845 linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka w ramach projektu pn.: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap II”.

Zostały złożone następujące oferty:

- Nowak-Mosty Sp. z o.o. (Dąbrowa Górnicza): 103 468 154,62 zł (netto), 127 265 830,18 zł (brutto)

- Budimex S.A. (Warszawa): 106 069 757,14 zł (netto), 130 465 801,28 zł (brutto)

- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. (Zawiercie): 94 168 676,65 zł (netto), 115 827 472,28 zł (brutto)

- Intop Tarnobrzeg sp. z o.o. (Tarnobrzeg) 132 241 705,73 zł (netto), 162 657 298,05 zł (brutto)

- konsorcjum Intop Warszawa sp. z o.o. (Warszawa) Sarinz sp. z o.o. (Warszawa): 99 999 205,73 zł (netto), 122 999 023,05 zł (brutto)

Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 178 815 263,50 zł brutto (145 378 263,00 zł netto), a zatem każda z ofert mieści się w tym limicie.

 

Zamówienie obejmuje wykonanie następujących elementów:

1) Dokumentacji projektowej, w tym (projektu budowlanego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych, opracowanie projektu wykonawczego, opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej,

2) robót :

- nawierzchnia i podtorze,

- urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk),

- urządzenia i systemy telekomunikacyjne,

- sieć trakcyjna wraz z zasilaniem,

- urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV,

- obiekty inżynieryjne,

- roboty drogowe,

- roboty hydrotechniczne.

3) przeprowadzenie procesu oceny zgodności podsystemów strukturalnych

 

Od kiedy tylko ogłoszono zamiar remontu mostu, w Przemyślu pojawiła się inicjatywa zachowania go. W ostatnich dniach w mediach społęcznościowych pojawiły się w tej sprawie wpisy i petycje.

 

- Nieprawdą jest, że kolejowy most przemyski będzie rozebrany – odpowiadało na Twitterze PKP PLK (konto: @PKP_PLK_SA) - W porozumieniu z władzami miasta i konserwatorem zabytków ustaliły koncepcję zachowania historycznych części mostu - będzie to kładka pieszo-rowerowa. Nowy most kolejowy zostanie wybudowany obok starego.

 

Przez most przejeżdżają wszystkie pociągi pasażerskie do Przemyśla. Szybkośc do przemyśla to 50 km na godzinę, szybkość do Rzeszowa to 100 km na godzinę.

 

Obecna konstrukcja pochodzi z 1891 r., według niepotwierdzonych informacji w projekt powstał w biurze konstrukcyjnym Gustave’a Eiffela. Most był zburzony przez Austriaków w 1915, odbudowany ze starych elementów rok później. Od września 1939 do czerwca 1941 był mostem granicznym między Trzecią Rzeszą a Związkiem Sowieckim. 

 

ac

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij