Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Rewitalizacja Kolei Wąskotorowej Przeworsk-Dynów. Jedna oferta na projekt

Opublikowano: 2020-01-15 19:27:32, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT PRZEWORSKI. I jeśli pod względem formalnym wszystko będzie w porządku, oferta może okazać się zwycięska.

Rewitalizacja Kolei Wąskotorowej Przeworsk-Dynów. Jedna oferta na projekt

 

Cenowo bowiem władze powiatu przeworskiego, który jest liderem całego projektu rewitalizacji wąskotorówki, nie ma się do czego przyczepić. Limit przewidziany na sfinansowanie zamówienia wynosił 300 tys. zł a oferta wyceniona została na 239 850 zł. Cóż, teraz po prostu trzeba wszystko dokładnie sprawdzić. I kto wie, może wykonawca zostanie wybrany już za pierwszym razem.

Przypomnijmy, w postępowaniu chodzi o wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 13 km szlaku wraz z remontem rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych.

Sam późniejszy zakres remontu (przebudowy) linii obejmować będzie: „tor szlakowy, główny zasadniczy od km 31,007 do km 33,000 (Rz 1 w stacji Jawornik Polski), tor główny zasadniczy od km 33,000 do km 33,240 oraz 70 m w torach głównych dodatkowych w stacji Jawornik Polski wraz z rozjazdami nr 1, nr 2, nr, 4, nr 5 (stal staroużyteczna) oraz demontaż rozjazdu nr 3 (demontaż rozjazdu nr 3 i zastąpienie go wstawką torową oraz demontaż toru żeberkowego dł. 60 m), tor szlakowy, główny zasadniczy od km 33,240 (Rz 5 w stacji Jawornik Polski) do km 37,230 (Rz 1 w stacji Szklary), tor główny zasadniczy od km 37,230 do km 37,420 w stacji Szklary wraz z rozjazdami nr 1, nr 4, nr 5 (stal staroużyteczna), tor szlakowy, główny zasadniczy od km 37,420 (Rz 5 w stacji Szklary) do km 42,145 (Rz 1 w stacji Bachórz), tor główny zasadniczy od km 42,145 do km 42,430 (Rz 7 w stacji Bachórz) w stacji Bachórz wraz z rozjazdami nr 1, nr 2, nr 5 (stal staroużyteczna) oraz demontaż rozjazdów nr 6 i nr 7, tor szlakowy, główny zasadniczy od km 42,526 do km 43,300, tor główny zasadniczy od km 45,731 (Rz nr 1 w stacji Dynów) do km 46,190 (koniec linii kolejowej) w stacji Dynów wraz z rozjazdami nr 1, nr 8 (nowe) oraz nr 2, nr3, nr 7, nr 9 (stal staroużyteczna) oraz tor główny dodatkowy nr 2 długości 220 m oraz nr 4 długości 70 m”.

Wykonawca na realizację zamówienia będzie miał 7 miesięcy.

Dodajmy jeszcze, że 8 stycznia kilka samorządów (miasto Przeworsk, gmina Przeworsk, miasto i gmina Kańczuga, Jawornik Polski, Hyżne, gmina Dynów i miasto Dynów) podpisało umowę partnerską dotyczącą współpracy przy realizacji tego projektu.

Rewitalizacja historycznej wąskotorówki zdobyła 14 mln zł dofinansowania z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Całość inwestycji szacowana jest na 20 mln zł. Zakończenie rewitalizacji planowane jest w 2022 r.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij