Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

System Buforowania Pojazdów Ciężarowych przed przejściem w Korczowej

Opublikowano: 2018-12-18 09:39:41, przez: admin, w kategorii: Region

KORCZOWA. System ma zapobiec tworzeniu się kolejek ciężarówek czekających na odprawę celną.

Fot. BiOSG

Fot. BiOSG

 

Każdy kierowca ciężarówki jadącej w kierunku przejścia granicznego w Korczowej, a przewożący towary do oclenia, ma obowiązek zjechać na jeden z dwóch wyznaczonych parkingów: na MOP Hruszowice przy A4 lub parking w Młynach przy DK94 - informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

GDDKiA zamieściła też instrukcję postępowania:

 

- po zaparkowaniu na jednym z parkingów (MOP Hruszowice w ciągu A4 lub parking w m. Młyny w ciągu DK94), kierowca powinien udać się w stronę biletomatu. Pobranie biletu jest jednoznaczne z rejestracją pojazdu w kolejce oczekujących na wyjazd w stronę odprawy celnej. Wybór jednego z parkingów nie wpływa w żaden sposób na miejsce w kolejce. Ważny jest czas pobrania biletu.

- po pobraniu biletu należy obserwować tablice świetlne, umieszczone na parkingu lub MOP-ie, które wyświetlą numery pojazdów oczekujących  w kolejce oraz przewidywany czas wyjazdu z parkingu. Także na kanale 19 CB będą podawane informacje o kolejce pojazdów do wyjazdu w kierunku odprawy celnej.

 

Uwaga! Nie ma możliwości pobrania biletów „na zapas”, czyli wcześniej dla innych nadjeżdżających pojazdów. Każdy bilet jest przypisany do pojazdu - nie ma możliwości tzw. odstąpienia biletu innemu kierowcy.

 

- w chwili, gdy system wezwie kierowcę do wyjazdu, kierowca będzie miał 15 minut na opuszczenie parkingu. Jeżeli w tym czasie kierowca nie zdąży wyjechać z parkingu bilet straci ważność, a kierowca będzie musiał pobrać nowy bilet. Jednak w takim przypadku system ustawi kierowcę na początku listy do wyjazdu z parkingu.

 

- po opuszczeniu parkingu kierowca kieruje się w stronę odprawy celnej, gdzie na rondzie przy DD60 za wiaduktem umieszczone są dwa szlabany weryfikujące pojazdy przewożące towary do oclenia: 

 

Jeżeli kierowca jest uprawniony do wjazdu, czyli: posiada swój bilet, wyjechał z parkingu w wyznaczonym czasie, ma czytelną tablice rejestracyjną, to otworzy się jeden szlaban, później kolejny i kierowca skieruje się do strefy oczekiwania na odprawę celną.

 

Z kolei jeżeli kierowca nie spełni wymagań, tzn. nie pobrał biletu, wyjechał z parkingu zbyt wcześnie lub zbyt późno, szlaban pierwszy otworzy się, ale  na tablicy świetlnej pokaże się komunikat nakazujący kierowcy zawrócić na parking w celu pobrania biletu i oczekiwania na swoją kolej. Drugi szlaban pozostanie zamknięty.

 

Sytuacje wyjątkowe - pojazdy priorytetowe:

 

Kierowca wiozący do oclenia towary priorytetowe, przy pobraniu biletu ma możliwość wybrania opcji na biletomacie: Pojazd priorytetowy/towar priorytetowy. Po wybraniu takiej opcji pojazd zostanie umieszczony na początku listy oczekujących do wyjazdu z parkingu lub MOP-u.

 

Instrukcja zawiera też sposób postępowania, gdyby któryś z elementów systemu jednak zaszwankował.

 

Wykonawcą systemu SBPC była firma Alumbrados Viarios Sociedad Anonima S.A. z Zielonki. Kosztował niemal 6,6 mln zł.

 

Praca systemu nadzorowana jest przez Straż Graniczną, natomiast obsługiwany i utrzymywany jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij