Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Krajowy System e-Faktur

Przetarg na projekt remontu linii kolejowej na Padew – Stalowa Wola

Opublikowano: 2017-09-27 08:26:30, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują się do przebudowy 66 - kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg / Sandomierz – Ocice / Padew.

Przetarg na projekt remontu linii kolejowej na Padew – Stalowa WolaPrzetarg na projekt remontu linii kolejowej na Padew – Stalowa Wola
Przetarg na projekt remontu linii kolejowej na Padew – Stalowa Wola

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej trzy linie kolejowe: nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa (linia jednotorowa), nr 74 na odcinku Sobów – Stalowa Wola Rozwadów (linia dwutorowa) oraz nr 78 na odcinku Sandomierz – Grębów (linia jednotorowa), to łącznie ponad 66 km linii. Inwestycja jest planowana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

 

- Modernizacja linii kolejowych we wschodniej Polsce stanowi jeden z ważnych celów PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. W Krajowym Programie Kolejowym na liście podstawowej jest dziewięć projektów finansowanych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia o wartości prawie 2,2 mld zł. Efektem prac na trasie od Stalowej Woli do Sandomierza i Tarnobrzega oraz dalej w kierunku Ocic, do stacji Padew będzie większa dostępność mieszkańców do kolei, łatwiejszy dojazd do szkół i do pracy – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

PLK planują budowę trzech nowych przystanków w miejscowościach: Sobów, Kępie Zaleszańskie oraz Ocice. Nowe lokalizacje peronów umożliwią mieszkańcom okolicznych gmin i osiedli sprawniejszy dostęp do pociągów. Podróżujący koleją w regionie skorzystają także z osiem przebudowanych stacji i przystanków, m.in. w Tarnobrzegu, Chmielowie i Baranowie Sandomierskim. Perony będą wyższe, przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Komfort podróżowania poprawią montowane na peronach wiaty, ławki oraz gabloty z rozkładem jazdy.

 

Po remoncie przywrócony zostanie ruch pociągów pasażerskich na odcinkach Padew Narodowa – Chmielów oraz z Sandomierza do Grębowa przez linię kolejową nr 78. Czas przejazdu najszybszych pociągów między stacjami Padew Narodowa i Stalowa Wola Rozwadów Towarowa wyniesie nieco ponad 30 min. Składy pasażerskie pojadą z prędkością max. 120 km/h, a składy towarowe 80 km/h.

 

Do prowadzenia ruchu z wyższą prędkością zostaną dostosowane obiekty inżynieryjne - zmodernizowane zostaną 4 mosty i 63 przepusty. Kolejne 11 obiektów będzie podlegać remontowi. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych poprawi się poziom bezpieczeństwa. Liczba przejazdów oraz zakres planowanych prac zostaną określone na etapie dokumentacji projektowej.

Podkarpacki Festiwal Nauki i Innowacji

 

Prace projektowe "Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew" zaplanowano na lata 2018 – 2020, a budowlane na lata 2021 – 2022. Koszt dokumentacji projektowej oszacowano na ok. 15 mln zł. Wartość całego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi ponad 330 mln zł.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij