Mostostal Warszawa z najniższą ofertą na obwodnicę Stalowej Woli i Niska
Jedenastu wykonawców jest zainteresowanych zaprojektowaniem i budową obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl, o długości około 15,3 km.
Najniższą ofertę złożyło w Generalnej dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad konsorcjum firm z liderem Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construction z Madrytu (pierwsza spółka jest zależną drugiej) oferując wykonanie zadania za kwotę 199 189 315,22 zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. - 288 471 360,62 zł brutto. Pomiędzy sytuowały się oferty firm Polaqua, Mota Engil, Budimex S.A., Eurovia, konsorcjum Mosty Łódź i Trakt, Porr, Impreza Pizzarotti & C. Sp. A. (włoska spółka bez oddziału w Polsce), Energopol Szczecin i Strabag.
Kolejnym etapem będzie badanie i ocena ofert. Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie 3 kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji jakości. Po wyborze najkorzystniejszej oferty całe postępowanie zostanie przekazane do Urzędu Zamówień Publicznych celem kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
W pierwszym etapie postępowania na zaprojektowanie oraz wybudowanie obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska złożonych zostało 19 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Złożone wnioski zostały sprawdzonem.in. pod kątem posiadanego potencjału, którego minimalny poziom określono w ogłoszeniu o zamówieniu. GDDKiA oceniła także zdolność wykonawców do należytego wykonania zamówienia w szczególności do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia. W drugim etapie postępowania przetargowego do złożenia ofert zaproszonych zostało 18 wykonawców.
Początek projektowanej obwodnicy to skrzyżowanie ulic Podskarpowej i Chopina w Stalowej Woli, koniec to włączeniu do istniejącej drogi krajowej nr 77 w Przędzelu przed węzłem „Rudnik”(czyli połączenie projektowanej obwodnicy z drogą ekspresową S19, a docelowo - po wybudowaniu drogi ekspresowej - włączenie do węzła „Rudnik”).
Inwestycja powstanie w systemie „projektuj i buduj”. Wykonawca ma przed rozpoczęciem prac budowlanych, opracować dokumentację projektową i uzyskać wszystkie potrzebne zezwolenia. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na początek 2019r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2021 r.