Park Naukowo-Technologiczny Rzeszów-Dworzysko Powiatu Rzeszowskiego
Specjalna Strefa Ekonomiczna Rzeszów-Dworzysko

Body Care wygrał Startup Rzeszów Weekend

Opublikowano: 2016-06-05 18:59:53, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW.

Body Care wygrał Startup Rzeszów WeekendArkadiusz Stencel, Mirek Chudy i Norbert Pisz - zespół BodyCareZespół Praktycznej Platformy Marek Moskwa prezestuje FiskApp. Fot. Kinga Jurkiewicz
Maciej Rałowski podczas prezentacji Sprzedamodpady.plPaulina Kawa podczas prezentacji Smaczny BoxProjekty oceniają sędziowie - eksperciBody Care wygrał Startup Rzeszów Weekend
Prezentacja HealmornCocum.plPrezentacja Magic Mirror
Body Care wygrał Startup Rzeszów Weekend

 

W Inkubatorze Technologicznym Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego przez trzy dni (od piątkowego popołudnia do niedzielnego popołudnia) trwał Startup Weekend – pierwsza taka impreza w Rzeszowie. Na początku 19 pomysłodawców zaprezentowało swoje pomysły na biznes. Uczestnicy imprezy w głosowaniu zdecydowali, że 19 z nich ma szansę na prowadzenie prac nad projektem podczas weekendu. Trzeba było zebrać kadrę do swoich zespołów. Ostatecznie pracę rozpoczęło 10 zespołów.

W jednym zespole było (Platforma Praktyczna) pracowało aż 12 osób, w innym (PysznyBox.co) ośmioro ludzi, ale były i zespoły trzy osobowe. Były grupy, które pracowały niemal do rana.

W sobotę pomysły oceniali mentorzy – eksperci od przedsiębiorczości i startupów. Ich zadaniem była pomoc w projekcie (w modelu biznesowym, ocena skalowalności, itd.).

W niedzielę podczas finału wszystkie zespoły miały szansę zaprezentować efekty swojej pracy. Wystąpienie miało trwać pięć minut, potem były pytania od sędziów.

Nagrodę publiczności otrzymał startup Platforma Praktyczna, związany z Wyższą Szkołą Prawa i Administracji z Rzeszowa. Platforma ma zapewniać odpowiednie praktyki dla studentów, zwłaszcza praktyki w startupach

Natomiast nagrodę mentorów otrzymał BodyCare, trzyosobowy zespół, którego liderem był Norbert Pisz, związany ze startupem Face Controller. Jego pomysł, to urządzenie, które ma pomagać w stawianiu diagnozy schorzeń kręgosłupa, a także zapewniać rehabilitację.

Ten sam startup czyli BodyCare otrzymał także najważniejszą nagrodę - nagrodę sędziów.

Norbert Pisz przedstawił już prototyp urządzenia.

 

FiskApp (prezentował Marek Moskwa, w zespole Daniel Kochmański i Przemek Wanat) to aplikacja, która ma ułatwiać kontakt posiadaczy kas fiskalnych z serwisantami. Pomysłodawcy zapewniali, że jest zainteresowanie takim produktem, a odpowiednika na rynku jeszcze nie ma.

 

Sprzedajodpady.pl (prezentowali m.in. Krzysztof Koch i Maciej Rałowski)

Internetowa giełda odpadów, narzędzie na smarfony. Łączyłoby wytwórców odpadów (przedsiębiorców, np. stolarzy, mechaników, drukarnie, itd.) oraz z drugiej strony organizacje odzysku, recyklerów. Oni potrzebują odpadów, by odzyskiwać z nich surówce i na tym zarabiać
 

Imploo (prezentował Wojciech Woźnica, zaangażowany także w inne firmy)

Narzędzie do dzielenia się emocjami. Chat lokalny oparty o tagi, wyb or zasięgi. Projekt zarabiałby na reklamach, a promowany byłby w licznych serwisach internetowych, posiadanych przez pomysłodawców.

 

Pyszny Box (Paulina Kawa)

Sprzedaż zdrowej żywności, gotowej do spożycia. „Pyszny deser” - mieszanka bakalii i suszonych owoców kosztowałby 15 zł, „Pyszne owoce” mieszanka owocowów z ekologicznych upraw za 40 zł. Sprzedaż dla firm, na kateringi, detalicznie, abonamenty

 

Healmorn

Ekspres, w którym przygotowany były napoje: woda z miodem, woda z cytryną, woda z imbirem. Firma zarabiałaby także na sprzedaży kapsułek do tych ekspresów zdrowych elementów

 

Cocum.pl (prezentował Bogusław Sacha)

„Znajdź kucharza w swojej okolicy” - to platforma łącząca osoby, które gotują w domu, z tymi, który chcą zjeść coś smacznego. Kucharz będzie mógł zarobić na swojej pasji gotowania. Pomysłodawcy mają zarabiać na prowizji.

 

Magic mirror

To lustro, w którym nie tylko można się przejrzeć, ale też pokazywać będzie powiadomienia, newsy, reklamy. Mogłoby być używane w domowych łazienkach, ale też w przymierzalniach sklepów odzieżowych czy u fryzjera.

 

Obywatel pyta

Każdy (zwłaszcza jeśli chciałby zostać anonimowy) mógłby zadać pytanie skierowane do administracji publicznej. ź

Docelowo osoba zdająca pytanie płaciłaby 99 zł.

 

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij