Podkarpackie na World Travel Market 2015 w Londynie
PODKARPACKIE. Podkarpackie uzdrowiska, aktywny wypoczynek, kuchnia regionalna, historia i kultura oraz weekendowe pobyty w hotelach wysokiej klasy wzbudziły największe zainteresowanie klientów z Wielkiej Brytanii podczas zakończonych właśnie światowych targów turystyki World Travel Market 2015 w Londynie.
Oferta Podkarpacia została zaprezentowana Brytyjczykom i Polonusom dzięki Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej działającej razem z Urzędem Marszałkowskim, Urzędem Miasta Rzeszowa oraz przedstawicielami sektora turystycznego, w tym hoteli.
Zorganizowany podczas targów wieczór podkarpacki pn. „Taste Subcarpathia” zgromadził komplet ponad 60 uczestników. Byli nimi dziennikarze mediów brytyjskich i polonijnych oraz przedstawiciele branży turystycznej, finansowej i kulinarnej.
- Brytyjczycy i Polonusi byli ogromnie, pozytywnie zaskoczeni zmianami, jakie zaszły w naszym regionie. Furorę zrobiła również podkarpacka kuchnia. Dużym atutem naszego województwa są też dobre połączenia lotnicze z Wielką Brytanią. Mamy sporo materiałów do przemyśleń, wiele cennych dla Podkarpacia nowych kontaktów i nowe wyzwania na przyszłość. Zwłaszcza, że Polska została przez fachowców zaliczona do Top Trendy 2016 w turystyce – podkreśla Alicja Wosik, prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Urząd Marszałkowski reprezentował Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej.
– Chcemy abyście byli ambasadorami Podkarpacia w Wielkiej Brytanii – zaapelował do przedstawicieli brytyjskiej Polonii.
Z kolei Urząd Miasta Rzeszowa, reprezentowany przez zastępcę dyrektora Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Kamila Czyża, przygotował dla turystów z Wielkiej Brytanii pakiety „City Break” – krótkich, atrakcyjnych pobytów w stolicy województwa.
Pierwsze efekty już są. W ślad za wydarzeniem, napływają prośby dziennikarzy o wywiady i szczegółowe materiały. Pisemną deklarację sprzedaży oferty turystycznej naszego regionu złożyło renomowane, działające od 20 lat na europejskim rynku brytyjskie biuro podróży, z przedstawicielstwem w Rydze i Warszawie, specjalizujące się dotąd w ofercie nadbałtyckiej. Brytyjscy i polonijni dziennikarze chcą również zapoznać z ofertą Podkarpacia na miejscu, podczas objazdów studyjnych.
- Tego typu wydarzenia, forma spotkania (połączenie prezentacji regionu wraz z dostawcami usług noclegowo-gastronomiczno-lotniskowych) oraz grono uczestników (dziennikarze i osoby związane z turystyką i promocją), powinny zaowocować długotrwałą współpracą - mówi Marzena Kijak z Hilton Garden Inn. - Nie wolno jednak zapominać, że praca dopiero przed nami. PROT dała nam świetną możliwość nawiązania relacji, ale od każdego z nas zależy, jak te relacje przekujemy w sukces. Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów już szykuje gotowe oferty.
Atrakcyjność wieczoru podniosły nagrody dla uczestników ufundowane przez związane z Podkarpaciem firmy, a były nimi: Hotel Hilton Garden Inn Rzeszów, Hotel Krasiczyn oraz linie lotnicze Ryanair. Podkarpaccy przedsiębiorcy przekazali też materiały promocyjne na potrzeby prezentacji oferty Podkarpacia.