Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Centrum Wystawienniczo-Kongresowe – stan budowy na 30 marca 2015

Opublikowano: 2015-03-31 12:10:01, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

RZESZÓW, JASIONKA. Czy dojdzie do zerwania kontraktu?

Centrum Wystawienniczo-Kongresowe, projekt APP Dom

Centrum Wystawienniczo-Kongresowe, projekt APP Dom

 

Jak na każdej sesji , także wczoraj (poniedziałek, 30 marca 2015) radni wojewódzcy otrzymali informację dotyczącą realizacji Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Jasionce.

- Zaczęła się faza roszczeń – mówił marszałek Władysław Ortyl. - Wykonawca stwierdził, że gdy nie zapłacimy za dodatkowe, to nie będzie prowadził. My mówiliśmy że się rozstaniemy. Wykonawca nie wskazał podwykonawcy części stalowej, nie wywiązuje się z harmonogramu

Sytuację

Zdaniem także zabierającego głos na obradach Janusza Fudały, prezesa Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, zazwyczaj w toku robót budowlanych występują nieprzewidziane prace.

- Tutaj są takie prace, wykonawca zgłosił ich kilkanaście – dodał prezes.

Poniżej fragment informacji, która została przedstawiona radnym sejmiku na obradach 30 marca 2015.

Według Wystawionych Przejściowych Świadectw Płatności na koniec miesiąca lutego 2015 wartość wykonanych robót wynosi 44 033 125,77 zł, natomiast zapłaconych faktur wynosi 41 443 483,04 zł. Do dnia 09.04.2015r. zapłacona zostanie faktura z 10.03.2015 r. na kwotę 2 589 642,73 zł.

Nie występują zaległości płatnicze.

Faktury za roboty budowlane realizowane są na bieżąco.

Wartość prac wykonanych na koniec lutego 2015 stanowi 35,82 % kwoty całkowitej.

 

Roszczenia przedłożone przez GW Inżynierowi Kontraktu/Zamawiającemu w okresie od 01.02.2014 r. do 25.03.2015 r. wraz z ofertą na konieczne Roboty dodatkowe/uzupełniające/zamienne Wykonawcy wynoszą łącznie kwotę netto 16,7 mln zł. Kwota brutto roszczeń: 20,6 mln zł. W tym:

roszczenie o przedłużenie czasu na ukończenie Obiektu brutto 15.5 mln zł, które Zamawiający stanowczo odrzucił jako bezzasadne, oraz roszczenie o zapłatę za Roboty dodatkowe/uzupełniające/zamienne: brutto 5,1 mln zł, będące przedmiotem weryfikacji, a w dalszej kolejności uzgodnień.

 

Wykonawca w pismach z dnia 6.02.2015r. i 9.02.2015r. informował, że nie przystąpi do prac nad konstrukcją stalową części wystawienniczej Obiektu, dopóki nie podpisze Aneksu do Kontraktu na te prace. Zamawiający w dniu 17.03.2015 r. wyraził sprzeciw nieuprawnionemu wstrzymywaniu Robót przez Wykonawcę. Zdaniem Zamawiającego Fidic nie daje Wykonawcy możliwości wstrzymywania się z wykonaniem Robót z powodu nie braku podpisania Aneksu do Umowy.

 

Wykonawca już od 2-ch tygodni ma możliwość zawarcia umowy z podwykonawcą konstrukcji stalowej, jednakże nie czyni tego, powołując się na brak ustalonej kwoty za Roboty dodatkowe.

 

W dniu 26.03.2015 r. Wykonawca wezwał Zamawiającego do podpisania Aneksu do Umowy w zakresie w/w Robót dodatkowych, zamiennych i uzupełniających, w terminie 14 dni, pod rygorem rozwiązania Kontraktu.

W dniu 27.03.2015 r. Zamawiający wezwał Wykonawcę do przedstawienia podwykonawcy konstrukcji stalowej części wystawienniczej Obiektu, w terminie 7 dni, pod rygorem rozwiązania Kontraktu. Zgodnie z kl. 15.2 pkt b) Fidic, „Zamawiający będzie uprawniony do wypowiedzenia Kontraktu, jeśli Wykonawca opuszcza Roboty, lub w inny sposób jasno okazuje zamiar odstąpienia od wykonywanych zobowiązań objętych Kontraktem.”

 

Równocześnie, w dniu 24.03 i 26.03.2015 r. Strony czyniły uzgodnienia w sprawie wyceny Robót dodatkowych, uzupełniających i zamiennych przedstawionych przez Wykonawcę. W wyniku wstępnych negocjacji cen wartość wszystkich zgłoszonych Robót dodatkowych, uzupełniających i zamiennych, została obniżona z kwoty 5,1 mln zł brutto, do wstępnie ocenionej na poziom ok. 2,6 mln zł netto, tj. ok. 3,2 mln zł brutto.

Kwota ustalona w trybie negocjacji cen (klauzula 3.5 FIDIC), będzie kwotą dodatkowo zwiększającą budżet Obiektu (koszty niekwalifikowane). Zamawiający po zakończeniu negocjacji wystąpi do Sejmiku Województwa o stosowne zwiększenie kwoty w budżecie Województwa na powyższe zadanie.

 

Roboty dodatkowe, zamienne lub uzupełniające konieczne do wykonania Obiektu:

1) Izolacja termiczna stropu nad piwnicą budynku CWK z wełny mineralnej zamiast polistyrenu ekstradowanego – zmiana konieczna.

2) Zmiana podkonstrukcji stalowej dachu części kongresowej z uwagi na kolizję z klapami oddymiającymi – zmiana konieczna.

3) Budowa dodatkowej studzienki i odcinka kanalizacji – przykrycie rowu w ciągu drogi wojewódzkiej – brak w projekcie.

4) Instalacja doziemna gazu – zadanie konieczne.

5) Dodatkowe naczynia przeponowe i zawory regulacyjne instalacji chłodniczej – brak w projekcie.

6) Zmiana klasy odporności ogniowej podkonstrukcji stalowej dachu części kongresowej – zmiana konieczna.

7) Izolacja do klasy odporności ogniowej EI60 zespołów oddymiania klatek schodowych i nawiewu do garażu – brak w projekcie.

8) Dodatkowa konstrukcja stalowa wsporcza pod urządzenia wentylacji mechanicznej na dachu części kongresowej – brak w projekcie.

9) Wydłużenie prętów kotwiących marek stalowych – zmiana konieczna.

10) Kratownicy przestrzenna – brak w projekcie.

11) Konstrukcja stężenia podwieszanych klatek schodowych – brak w projekcie.

12) Konstrukcja wsporcza kabin tłumaczy – brak w projekcie.

13) Konstrukcja stropów w lekkiej zabudowie – brak w projekcie.

14) Zmiana dźwigarów Konstrukcji stalowej części wystawienniczej – zmiana konieczna.

 

Zakończono następujące prace:

 

• Konstrukcja żelbetowa całego budynku CWK wraz z wjazdami oraz kanałami wentylacyjnymi przy budynku,

• Konstrukcja żelbetowa fundamentów pod elementy zewnętrzne (pylon reklamowy, śmietnik, zadaszenia),

• Montaż konstrukcji stalowej części kongresowej wraz z wykonaniem prac malarskich tj:

- dach nad salą kongresową,

- konstrukcja małej kopuły wraz z podwieszonymi schodami,

- fasada sali kongresowej, podpory ściany wschodniej,

- konstrukcja mocowania ścianek przeszklonych przeciwpożarowych wewnątrz budynku,

- podesty w szachtach technologicznych,

- konstrukcja windy,

- podkonstrukcja dachu na połączeniu części kongresowej i wystawienniczej, konstrukcja sceny oraz widowni,

- konstrukcja stalowa pod wyposażenie sali kongresowej,

- konstrukcja śmietnika przy obiekcie.

Nie wykonano jedynie tzw. łącznika fasady pomiędzy częścią kongresową, a wystawienniczą.

• Zakończono większość ścian murowanych wewnątrz budynku,

• Zakończono fasadę aluminiowo-szklaną „odwróconego stożka” tj. części kongresowej obiektu,

• Zakończono szklenie „małej kopuły” na części kongresowej obiektu.

• Zakończono prace związane z wykonaniem sieci zewnętrznych w otoczeniu obiektu oraz montaż gazociągu średniego ciśnienia,

• Zakończono montaż instalacji centralnego ogrzewania w części kongresowej
z wyjątkiem części instalacji podposadzkowej parteru,

• Zakończono montaż instalacji wody zimnej i hydrantowej w części kongresowej,

• Zamontowano kanały wentylacyjne na wszystkich kondygnacjach części kongresowej,

• Wykonano instalacje elektryczne podtynkowe w części kongresowej budynku,

 

Roboty budowlane rozpoczęte:

 

• Trwają prace związane z wykonaniem dokumentacji warsztatowej konstrukcji stalowej części wystawienniczej obiektu,

• Rozpoczęto montaż ślusarki aluminiowo-szklanej przeciwpożarowej wewnątrz budynku,

• Wykonano przekrycie dachu do warstwy izolacji przeciwwilgociowej. Pozostałe warstwy przekrycia tj. druga warstwa papy oraz blacha pokrycia zostaną wykonane
w sprzyjających warunkach atmosferycznych tj. gdy temperatura otoczenia nie będzie niższa niż +10 stopni Celsjusza,

• Trwają ostatnie prace tynkarskie wewnątrz budynku (w sprzyjających warunkach atmosferycznych),

• Kontynuowany jest montaż instalacji tryskaczowej w części kongresowej,

• Kontynuowany jest montaż instalacji wody ciepłej i cyrkulacji,

• Trwa montaż rurociągów instalacji ciepła technologicznego na poziomie piwnic,

• Kontynuowane jest wykonywanie instalacji teletechnicznych w budynku,

• Rozpoczęto montaż klap przeciwpożarowych,

• Trwa wykonywanie posadzek cementowych,

• Rozpoczęto roboty związane z dostawą i montażem central wentylacyjnych w budynku,

•` Rozpoczęto montaż instalacji wody lodowej,

• Trwa montaż okładzin ścian pomieszczeń technicznych w budynku.

 

Operator „Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego”

 

14 maja 2014 r. - Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zwraca się z prośbą o przedstawienie harmonogramu prac zmierzających do wyłonienia operatora zarządzającego Centrum Wystawienniczo – Kongresowym.

PARP zwraca uwagę, iż zgodnie ze wskaźnikami rezultatu określonymi we wniosku o dofinansowanie projektu w 2016 roku powinna zostać osiągnięta określona liczba minimum 27 imprez wystawienniczych i konferencyjnych, w tym 17 lokalnych, 6 krajowych i 4 międzynarodowe.

W odpowiedzi Departament Rozwoju Regionalnego po uzgodnieniu z Zarządem Województwa Podkarpackiego oraz Radcą Prawnym Urzędu przesyła przedmiotowy Harmonogram. Jednocześnie podjęto następujące prace z tym związane

9 lipca 2014 r. - zawarcie umowy na obsługę prawną z Kancelarią Prawną Strykowski Wachowiak Sp. k. z siedzibą w Poznaniu.

16 lipca 2014 r. - Kancelaria Prawna przesyła opracowanie stanowiące rekomendację dotyczącą optymalnego dla Województwa Podkarpackiego modelu wyboru operatora, którego zadaniem będzie zarządzanie obiektem Centrum Wystawienniczo – Kongresowym.

26 sierpnia 2014 r. Zarząd Województwa Uchwałą Nr 387/9194/2014 powołuje komisję ds. przygotowania i przeprowadzenia postępowania na wybór operatora CWK

2 września 2014 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych Urzędu Zamówień Publicznych oraz Biuletynie Zamówień Publicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego zamieszono ogłoszenie na świadczenie usług polegających na organizacji imprez i zarządzaniu Centrum Wystawienniczo – Kongresowym Województwa Podkarpackiego. Termin składania wniosków o zawarcie umowy koncesji przypadał na dzień 20 października 2014 r.

20 października 2014 r. Do Zamawiającego wpłynął jeden wniosek o udział w postępowaniu od firmy HKO sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Z podmiotem tym prowadzone są rozmowy i negocjacje w sprawie zawarcia umowy koncesji, której podpisane planowane jest na marzec 2015.

W ramach projektu pn.: „Budowa Centrum Wystawienniczo – Kongresowego Województwa Podkarpackiego” przewidziane są również zakupy wyposażenia niezbędnego dla prawidłowego funkcjonowania obiektu. Celowym jest uzgodnienie zakresu rodzaju wyposażenia z podmiotem, który w przyszłości będzie operatorem CWK. Przybliżony termin wszczęcia postępowań przetargowych na wspomniany zakup wyposażenia przewidziany jest na początek II kwartału 2015r.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij