Jak rozwijać markę uzdrowisk karpackich
TRUSKAWIEC, UKRAINA. W ub. tygodniu (29-30 maja 2014 r.) w Hotelu Mirotel Resort w Truskawcu na Ukrainie odbyło się II Spotkanie Zespołu Projektowego ds. strategii turystyki uzdrowiskowej.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele branży turystycznej, lokalni liderzy działający na rzecz rozwoju turystyki uzdrowiskowej po obu stronach granicy.
Jurij Jaworski – zastępca burmistrza Truskawiec. dokonał prezentacji miasta, jako jednego z najbardziej znanych uzdrowisk na Ukrainie z unikalnymi w skali światowej wodami mineralnym. Miasto leży około 90 km od granicy ukraińsko-polskiej.
Zasadniczą częścią spotkania były warsztaty przeprowadzone przez Michała Basińskiego, eksperta ds. kreowania marki uzdrowisk karpackich. Podczas spotkania określono cele strategiczne i operacyjne do przygotowywanej strategii uzdrowiskowej oraz zdefiniowano produkt turystyki uzdrowiskowej, który będzie zasadniczym elementem w kreowaniu marki turystycznej Carpathia.
Organizowane przez Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska wspólnie z partnerem projektu Zrzeszeniem samorządów “Euroregion Karpaty – Ukraina w ramach mikroprojektu pn. „Strategia rozwoju turystyki uzdrowiskowej w polsko-ukraińskiej części Euroregionu Karpackiego”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Programu Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina 2007-2013.