Jak uzyskać zniżki za brak prądu?
PODKARPACKIE. 22 listopada w Rzeszowie i powiecie rzeszowskim pojawił się śnieg. W szczytowym momencie, w niedzielny poranek, na wznowienie zasilania oczekiwało ponad 125 tysięcy odbiorców. Nawałnice śnieżne spowodowały urywanie drutów, wywracały się słupy.

Fot. mł. bryg. K. Adamczyk/Państwowa Straż Pożarna
Po opadach śniegu w nocy z 22 na 23 listopada złamaniu uległo 10 słupów średniego napięcia – 10, 54 słupy niskiego napięcia – 54 dwie słupowe stacje transformatorowe.
PGE Dystrybucja czyli właściciel infrastruktury w powiecie rzeszowskim skierował do akcji ponad 250 osób. Z pomocą ruszyły również zespoły Ochotniczej Straży Pożarnej oraz firmy zewnętrzne. Prądu brakowało w prawie całej gminie Niebylec. Brak zasilania spowodował także przerwy w dostawie wody, nie działały też telefony komórkowe.
W środę wieczorem (26 listopada) przywrócono dostawę prądu do 99% odbiorców. W gminach Tyczyn i Lubenia w niektórych domach prądu nie było także przez kolejne dni.
Dla kogo zniżka?
W przypadku, gdy przerwa w dostawie energii elektrycznej przekroczy dopuszczalny czas trwania, Odbiorcy przysługuje prawo otrzymania bonifikaty.
Przepisy określają dopuszczalny czas trwania jednorazowej przerwy nieplanowanej nie może przekroczyć 24 godzin, zaś łączny czas trwania przerw w ciągu roku nie może przekroczyć 48 godzin. Przy dłuższych przerwach klienci firm energetycznych mają prawo do zniżki.
Za każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej odbiorcy końcowemu przyłączonemu do sieci:
1. o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV przysługuje bonifikata w wysokości dziesięciokrotności ceny energii elektrycznej, za okres, w którym wystąpiła przerwa w dostarczaniu tej energii;
o napięciu innym niż to, o którym mowa w pkt 1, przysługuje bonifikata w wysokości pięciokrotności ceny energii elektrycznej, za okres, w którym wystąpiła przerwa w dostarczaniu tej energii.
Ilość niedostarczonej energii elektrycznej w dniu, w którym miała miejsce przerwa w jej dostarczaniu, ustala się na podstawie poboru tego samego dnia w poprzednim tygodniu, z uwzględnieniem czasu dopuszczalnych przerw w dostarczaniu energii elektrycznej określonych w zawartej umowie sprzedaży energii elektrycznej lub w umowie o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej albo w umowie kompleksowej lub w odrębnych przepisach.
Jak uzyskać bonifikatę?
Klienci posiadający umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej mogą złożyć wnioski do OSD osobiście w siedzibie Rejonu Energetycznego, listownie lub elektronicznie za pomocą formularza kontaktowego umieszczonego na stronie internetowej https://pgedystrybucja.pl/kontakt/napisz-do-nas/bonifikaty
W przypadku korespondencji elektronicznej należy dołączyć podpisany i zeskanowany wniosek o bonifikatę https://pgedystrybucja.pl/content/download/5d8e708f2872f47b1c94c9aaa34fefdf/file/2.-wniosek-o-udzielenie-bonifikaty-www.pdf?inLanguage=pol-PL&version=3&contentId=1362
Klienci, którzy zawarli umowę kompleksową mogą złożyć wniosek o bonifikatę za pośrednictwem swojego sprzedawcy energii elektrycznej.











