Rozpoczyna się przebudowa torów na linii Krosno – Targowiska
POWIAT KROŚNIEŃSKI. Zaczynają się roboty na odcinku Krosno – Targowiska w ramach inwestycji na torach między Jasłem a Nowym Zagórzem (LK 108). Inwestorem są Polskie Linie Kolejowe, a wartość to ponad 1 miliard złotych. Czas przejazdu z Rzeszowa do Nowego Zagórza skróci się o ok. 25 minut .
Dziś (czyli w poniedziałek, 15 grudnia 2025 r.) rozpoczną się prace na najbardziej newralgicznym odcinku o długości około 2,4 km od stacji Krosno do stacji Targowiska. W pierwszej kolejności prowadzona będzie rozbiórka istniejących elementów infrastruktury. W planie jest również usuwanie kolizji sieci naziemnych i podziemnych oraz wycinka drzew i krzewów. Zasadnicze roboty na trym fragmencie obejmą obniżenie infrastruktury kolejowej, przebudowę wiaduktu, mostu oraz przepustów. Wybudowane zostaną dwa tunele o długości 250 i 84 metrów.
Zmieni się przystanek Krosno Miasto, który znajdzie się poniżej terenu. Będzie on dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Komfort zapewnią wysokie perony oraz ich wyposażenie w elementy małej architektury, w tym istotne oznakowania dotykowe. W tym etapie powstaną też dwa dodatkowe punkty zatrzymywania się pociągów: Krosno Guzikówka oraz Krosno Południowe.
- Projekt zakładający kompleksową przebudowę odcinka Jasło – Nowy Zagórz poprawi jakość obsługi podróżnych oraz codzienną mobilność mieszkańców i przyczyni się jednocześnie do rozwoju turystyki w regionie. Dzięki przedsięwzięciu zwiększy się również atrakcyjność gospodarcza obszarów położonych wzdłuż linii kolejowej – mówi Włodzimierz Żmuda, zastępca dyrektora Regionu Południowego PLK SA.
Prace na odcinku Krosno – Targowiska potrwają 24 miesiące. Pasażerowie kolei korzystać będą z autobusowej komunikacji zastępczej. Zmiany zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy pociągów, m.in. w internecie na portalpasazera.pl.
W ramach całej inwestycji między Jasłem a Nowym Zagorzem na linii kolejowej nr 108 zrealizujemy przebudowę torów, rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Dzięki temu trasa przystosowana będzie do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną 120 km/h i towarowych 110 km/h. Czas przejazdu z Rzeszowa do Nowego Zagórza skróci się o ok. 25 minut.
Dostępność komunikacyjną na linii nr 108 zwiększy wybudowanie 5 nowych przystanków: Jasło Sobniów, Krosno Huta, Krosno Guzikówka, Krosno Południowe, Zagórz Przemysłowy.
Zadanie inwestycyjne między Jasłem a Nowym Zagórzem jest częścią większego projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie". Przedsięwzięcie finansowane jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021 - 2027.










