MPK Rzeszów szuka dostawcy wodoru
RZESZÓW. Umowa z wykonawcą zamówienia miałaby obowiązywać od 1 sierpnia 2026 r. do 31 grudnia 2027 r.

Fot. gov.pl (NFOŚiGW)
A dokładniej - zamówienie MPK Rzeszów dotyczy „dostawy i dystrybucji paliwa wodorowego w szacowanej ilości 113 000 kg”, ale „ramach prawa opcji w zakresie terminu trwania umowy - możliwe będzie przedłużenie okresu jej obowiązywania o 18 m-cy, jak i zwiększenie ilości zamówionego wodoru o maksymalnie 117 000 kg”.
Dystrybucja miałaby się odbywać za pomocą kontenerowej stacji mobilnej na terenie zajezdni MPK przy ul. Lubelskiej.
Oczywiście budowa stacji należeć będzie do wyłonionego wykonawcy. Urządzenia i zbiorniki używane do dystrybucji paliwa wodorowego muszą być wyposażone w odpowiednie oprzyrządowanie (m.in. odmierzacze przepływu paliwa, itd.). Tankowanie autobusów ma być realizowane przez pracowników dostawcy lub przez przeszkolonych pracowników MPK.
Zgodnie z treścią zamówienia, urządzenia mają zostać tak sparametryzowane, aby każdy pojazd mógł zostać zatankowany w czasie max. 40 minut., zaś ilość dystrybutorów musi zapewniać zatankowanie 20 autobusów w ciągu 15 godzin w okienku czasowym od godz. 14.00 do godz. 5.00 następnego dnia. I oczywiście przez siedem dni w tygodniu.
Na oferty przewoźnik czeka do 3 grudnia.
Przypomnijmy, przetarg na zakup 20 wodorowych autobusów został już rozstrzygnięty. Pojazdy dostarczy firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy. Koszt zakupu to niemal 82,5 mln zł. Zakup przez Rzeszów autobusów wykorzystujących energię wytworzoną z wodoru dofinansowany jest kwotą 69,6 mln zł w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Umowa z NFOŚiGW została podpisana w październiku ubiegłego roku.







