Co z projektem przebudowy układu komunikacyjnego PANS Przemyśl?
PRZEMYŚL. To już trzecia próba znalezienia wykonawcy tego zadania. Na poprzednie przetargi nie skusił się żaden oferent.

Fot. PANS Przemyśl
Tym razem jest inaczej. Do przetargu stanęło trzech oferentów, a wszystkie zaproponowane ceny mieszczą się w założonym limicie kosztów - 300 000 zł. Cena najtańszej oferty, zamojskiej Lumera Group, wynosi 190 650 zł. Biuro Projektów Drogowych z Przemyśla zaproponował już cenę 292 740 zł, a Pro-Art z Jarosławia - 295 200 zł.
Przypomnijmy, chodzi o opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej modernizacji oraz rozbudowy infrastruktury dróg i parkingów wewnętrznych wraz z infrastrukturą na terenie PANS.
Inwestycja ma zostać podzielona na dwa etapy. Ten pierwszy obejmuje swoim zakresem część uczelni określaną jako „Kampus”, drugi zaś uczelnianego terenu parkowego.
Dokumentacja dotyczyć ma m.in: modernizacji i remontu istniejących ciągów pieszych i pieszo-jezdnych, przebudowy infrastruktury parkingowej i jej rozbudowy (w tym drogi dojazdowe), późniejszej budowy placu manewrowego przy garażu oraz wydzielenia wskazanych stref parkingowych i chodnikowych poprzez ograniczenie dostępu szlabanami i pachołkami teleskopowymi.
Docelowo przebudowana ma też zostać nadziemna i podziemna infrastruktura techniczna (kanalizacja, oświetlenie terenu, monitoring terenu) oraz wyremontowana brama wjazdowa na teren uczelni od ul. Nestora.
PANS Przemyśl chciałaby otrzymać dokumentację projektową po 210 dniach od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.