Mostostal Kraków zbuduje nową zajezdnię autobusową w Stalowej Woli
STALOWA WOLA. Inwestycja ma być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj” i potrwać w sumie 29 miesięcy.

Fot. dokumentacja przetargowa
W przetargu rywalizowało dziewięciu oferentów. Założony wstępnie limit kosztów wynosił 38 805 862 zł. Ostatecznie za realizację inwestycji miasto zapłacić ma 37 899 884 zł. Cena najdroższej oferty w przetargu wynosiła aż 97 839 297 zł.
Koncepcja i program funkcjonalno-użytkowy są już gotowe.
Planowana inwestycja polegać będzie na budowie „bazy operatora transportu publicznego wraz z infrastrukturą towarzyszącą”.
W ramach przedsięwzięcia powastać mają: budynek obsługi stacji ( budynek hali napraw z myjnią oraz wyposażeniem technicznym) dla autobusów wraz z zapleczem socjalnym dla pracowników technicznych; budynek administracyjny; plac manewrowy; dwie wiaty autobusowe - łącznie 46 stanowisk (w tym dwa z ładowarkami o mocy po 2x80 kW każda dla autobusów elektrycznych) z możliwością rozbudowy do 40 stanowisk szybkiego ładowania; budynek kotłowni na olej opałowy; podziemny zbiornik na olej opałowy o poj. min. 20m3; dwa podziemne zbiorniki na wodę deszczową o poj. do 10m3 (do celów gospodarczych - podlewanie roślin); parking (na 60 miejsc) dla samochodów osobowych dla pracowników bazy oraz miejsca na jednoślady oraz ogrodzenie terenu (w tym automatyczne bramy, szlabany itd.).
Do tego wykonane zostaną oczywiście wszystkie prace instalacyjne - z montażem fotowoltaiki (PV 150 kW) włącznie oraz pojawią się nasadzenia zieleni (więcej szczegółów w programie funkcjonalno-użytkowym na platformie zakupowej Stalowej Woli).
.