Urzędnik ds. informacji publicznej
RZESZÓW.

Fot. pixabay/CC0
ORA-K.2110.92.2025
Prezydent Miasta Rzeszowa
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy
Podinspektor w Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich (Oddział Informacji Publicznej) Urzędu Miasta Rzeszowa 1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku prawo lub administracja, - kandydat musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, korzystać z pełni praw publicznych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe:
- praktyczna znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o dostępie do informacji publicznej wraz z Rozporządzeniem w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej, o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, o ochronie danych osobowych, oświadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Kodeks postępowania administracyjnego,
- praktyczna znajomość aktów wykonawczych do ww. ustaw,
- umiejętność analizowania i praktycznego zastosowania przepisów prawa,
- bardzo dobra znajomość funkcjonowania samorządu terytorialnego, w tym miasta Rzeszowa,
- umiejętność tworzenia i redagowania pism urzędowych,
- łatwość operowania słowem pisanym i kreowanie wypowiedzi,
- biegła znajomość obsługi Microsoft Office (Word, Excel, Outlook),
- dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole, kreatywność, dyspozycyjność, umiejętność rozwiązywania problemów pojawiających się w trakcie załatwiania spraw, wysoka kultura osobista, odporność na stres.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej trybie wnioskowym z ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego, o ochronie danych osobowych, Rozporządzenia w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
- bieżąca analiza zagadnień prawnych dotyczących spraw prowadzonych w wydziale oraz stosowanie ich w praktyce,
- przygotowanie projektów pism urzędowych, w tym m.in.: decyzji administracyjnych, uchwał, zarządzeń lub innych dotyczących zakresu działania wydziału,
- sporządzanie okresowych sprawozdań, raportów,
- zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów i przepływ informacji w wydziale,
- zarządzanie dokumentacją w wydziale za pośrednictwem elektronicznego obiegu dokumentów.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- zakres obowiązków na tym stanowisku wymaga wykorzystania sprzętu biurowego oraz komputerowego.
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kserokopia dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oraz oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem oraz bieżącą datą.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie urzędu osobiście lub pocztą na adres urzędu – Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów, w zamkniętych kopertach z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko Podinspektora w Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich (Oddział Informacji Publicznej) Urzędu Miasta Rzeszowa,w terminie do dnia 22 września 2025 r.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.erzeszow.pl/) oraz na tablicy ogłoszeń w Ratuszu, adres – Rynek 1, 35- 064 Rzeszów.
Wymagane dokumenty: list motywacyjny i CV powinny być opatrzone własnoręcznym
podpisem.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów,
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy poprzez e-mail iod@erzeszow.pl lub
pisemnie na adres administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na podstawie Art. 221 Kodeksu Pracy i ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz na podstawie Pani/Pana zgody w zakresie podanych danych osobowych wykraczających poza unormowane przepisami prawa.
4. Odbiorcami będą osoby zapoznające się z wynikami naboru na stronie BIP Urzędu Miasta lub tablicy ogłoszeń.
5. W przypadku zatrudnienia w wyniku naboru dane osobowe Pani/Pana będą przechowywane w aktach osobowych przez okres 10 lat. Dane osobowe pozostałych kandydatów przechowywane będą przez okres 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru, a następnie dokumenty zawierające te dane zostaną komisyjnie zniszczone.
6. Posiada Pani/Pan prawo do:
a. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
c. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
d. cofnięcia zgody w zakresie w jakim została wyrażona,
e. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy i ustawy o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.