Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Operator CNC w JPB Systeme - oferta pracy
Studiuj w Rzeszowie! Wybierz WSPiA!
PKS Rzeszów - oferty pracy

Umowa na dwie ważne inwestycje kolejowe na Podkarpaciu

Opublikowano: 2025-08-10 18:39:50, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Realizacja tych inwestycji to kolejny krok w walce z m.in. wykluczeniem komunikacyjnym.

Fot. PKP PLK

Fot. PKP PLK

 

Pierwsza umowa dotyczy modernizacji linii 108 Jasło - Nowy Zagórz. Zrealizuje ją firma PORR (ponad 1 mld zł netto).

Realizacja całego zadania umożliwi skrócenie czasu jazdy o ok. 25 minut. Trasa będzie przystosowana do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h i towarowych z prędkością 110 km/h.

Innowator Podkarpacia 2025

Wybudowanych zostanie 5 nowych przystanków: Jasło Sobniów, Krosno Huta, Krosno Guzikówka, Krosno Południe/Galeria, Zagórz Przemysłowy, a w ramach budowy łącznicy Jedlicze - Szebnie powstanie nowy przystanek Moderówka. Projekt zakończy się w 2029 r.

Z kolei 900 mln zł przeznaczone zostanie na modernizację połączenia Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz - Ocice - Padew. Tę inwestycję zrealizuje firma Swietelsky Rail Polska. Ma ona potrwać do II kwartału 2028 r.

Przedsięwzięcie obejmuje trasę położoną na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego – w sumie 66 km trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78). Wszystkie będą dostosowane do prędkości 120 km/h. Na linii Sandomierz - Grębów (78) czas przejazdu skróci się o 5 minut (z 13 do 8 minut). Obecnie pociągi na tym odcinku jeżdżą 60 km/h. Na linii Sandomierz - Padew bezpośrednie połączenia wyniosą 35 minut - obecnie ich tam nie ma wcale. O 3 minuty skróci się też czas przejazdu na odcinku linii 74 Tarnobrzeg - Stalowa Wola i wyniesie około 20 minut.

Planuje się też modernizację stacji i przystanków: Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa.

PKP PLK podpisała też trzecią umowę na ponad 567 mln zł netto, ale dotyczącą Małopolski. Dotyczy ona modernizacji kolejnego fragmentu linii kolejowej nr 104, a konkretnie odcinka - Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Prace w ciągu najbliższych 24 miesięcy zrealizuje konsorcjum w składzie PORR i Trakcja System.

Inwestycja finansowana jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij