Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Operator CNC w JPB Systeme - oferta pracy
Rekrutacja na studia WSPiA
PKS Rzeszów - oferty pracy

Urzędnik w starostwie

Opublikowano: 2025-07-30 18:05:55, przez: admin, w kategorii: Oferty pracy

STRZYŻÓW.

Fot. pixabay/CC0

Fot. pixabay/CC0

 

Starosta Strzyżowski ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym W Strzyżowie Ul. Przecławczyka 15, 38-100 Strzyżów

Podinspektor w Wydziale Komunikacji, Dróg I Transportu

1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku:

1) być obywatelem polskim,

2) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych,

3) nie być skazaną prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) cieszyć się nieposzlakowaną opinią,

5) posiadać wykształcenie wyższe,

6) posiadać co najmniej 2 lata stażu pracy w formie stażu lub zatrudnienia

w jednostkach administracji samorządowych.

 

2. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:

1) znajomość przepisów ustawy o kierujących pojazdami,

2) znajomość przepisów ustawy o samorządzie powiatowym,

3) znajomość przepisów ustawy o pracownikach samorządowych,

4) znajomość przepisów ustawy kodeks postępowania administracyjnego,

5) umiejętność pracy w zespole,

6) wysoka kultura osobista,

7) komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,

8) odpowiedzialność, umiejętność organizacji i planowania pracy,

9) umiejętność podejmowania decyzji, samodzielność, terminowość, dokładność, systematyczność,

10) obsługa komputera (Word, Exel - tzw. pakiet biurowy) i urządzeń biurowych (fax, kserokopiarka, niszczarka, itp.).

 

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:

 

1) Przygotowywanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy oraz o uchylaniu decyzji

o zatrzymaniu prawa jazdy.

2) Przygotowywanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym po ustaniu przyczyny, które spowodowały jego cofnięcie.

3) Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.

4) Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami.

5) Przygotowywanie decyzji o skierowaniu na kontrole sprawdzanie kwalifikacji, informacji o skierowaniu na badania lekarskie i psychologiczne oraz kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałaniu narkomanii, jeżeli kierowca kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.

6) Wydawanie zezwoleń do kierowania pojazdem uprzywilejowanym oraz pojazdem przewożącym wartości pieniężne.

7) Przygotowywanie i porządkowanie dokumentacji do archiwizacji.

8) Przygotowywanie odpowiedzi na pisma urzędowe (korespondencja z sądami, prokuraturą oraz innymi organami administracji).

9) Przygotowanie decyzji o kierowaniu na badania lekarskie kierującego pojazdem w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia.

10) Przyjmowanie zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora, sąd.

11) Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o zagubieniu prawa jazdy i wydawanie wtórników prawa jazdy, przyjmowanie wtórników praw jazdy w przypadku odnalezienia oryginału.

12) Wykonywanie prac administracyjnych zleconych przez Dyrektora Wydziału.

13) Przygotowywanie poświadczeń za zgodność odpisów dokumentów przedstawionych przez stronę na potrzeby prowadzonych postępowań z oryginałem oraz dokumentów znajdujących się w Wydziale Komunikacji, Dróg i Transportu w Strzyżowie.

14) Dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów, wydawanie legitymacji instruktora oraz wykreślenie instruktora z ewidencji.

15) Kontrola przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców oraz przedsiębiorców wykonujących usługi w zakresie usuwania pojazdów z drogi

i prowadzenia parkingów strzeżonych dla tych pojazdów.

16) Przygotowywanie uchwał, umów i zapytań ofertowych dotyczących wykonywania usług w zakresie usuwania pojazdów z drogi i prowadzenie parkingów strzeżonych dla tych pojazdów oraz umów dotyczących tłumaczenia dokumentów na potrzeby Wydziału KD.

17) Przygotowywanie sprawozdań dotyczących praw jazdy, instruktorów, ośrodków szkolenia kierowców.

18) Przygotowywanie dokumentów dotyczących postępowań egzekucyjnych,

19) Prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania w zakresie praw jazdy międzynarodowych, legitymacji instruktora oraz z zakresie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne.

20) Obsługa klientów Wydziału.

1) Przyjmowanie stron, udzielanie wyjaśnień oraz informacji wynikających z zakresu obowiązków.

2) Wykonywanie czynności związanych z pracą w różnego rodzaju komisjach powoływanych przez Starostę do określonego celu.

3) Inne czynności zlecone przez przełożonego.

 

4. Wymagane dokumenty:

1) podanie podpisane własnoręcznie przez kandydata,

2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,

4) kopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

5) kserokopie świadectw pracy potwierdzające posiadany staż pracy,

6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,

7) oświadczenia podpisane własnoręcznie przez kandydata:

a) o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

b) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

c) posiadaniu nieposzlakowanej opinii,

8) oświadczenie kandydata, dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystania wizerunku*,

9) informacja dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Starostwie Powiatowym dotycząca ochrony danych osobowych zgodnych z RODO*.

 

Brak podpisu na oświadczeniach i kwestionariuszu osobowym będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych.

 

5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku, na które prowadzony jest nabór:

Innowator Podkarpacia 2025

 

1) Praca biurowa wykonywana w systemie jednozmianowym w pełnym wymiarze czasu pracy - 8 godzin dziennie, od poniedziałku do piątku, w godzinach: w poniedziałki od 800 do 1600, od wtorku do piątku od 730 do 1530.

2) Praca przy sztucznym oświetleniu.

3) Istnieje możliwość wyjazdów służbowych, związanych z powierzonymi obowiązkami, pracownik będzie uczestniczył w szkoleniach, oględzinach poza miejscem pracy.

4) Zadania wykonywane będą na stanowisku wyposażonym w monitor ekranowy, praca przy monitorze może przekroczyć 4 godziny dziennie.

5) Stanowisko pracy umiejscowione jest na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Strzyżowie. Przed budynkiem Starostwa istnieją podjazdy przystosowane dla wózków inwalidzkich. Na parterze Starostwa dostępna jest 1 toaleta przystosowana dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

6) Stanowisko, na które prowadzony jest nabór, nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących i niewidomych.

7) W trakcie wykonywania zadań osoba zatrudniona na tym stanowisku zmuszona będzie poruszać się po ciągach pieszych znajdujących się w budynku urzędu, w tym po schodach łączących kondygnacje.

8) Wynagrodzenie wg tabeli wynagrodzenia zasadniczego, zgodnie

z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz obowiązującym Zarządzeniem Nr 120.86.2024 Starosty Strzyżowskiego z dnia 19.12.2024 r. w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania pracowników Starostwa Powiatowego w Strzyżowie. Kategoria zaszeregowania na stanowisku podinspektor od X do XVI.

Minimalne wynagrodzenie zasadnicze wg kategorii X - 4 840,00 zł, maksymalne wynagrodzenie zasadnicze wg kategorii XVI - 8 200,00 zł. Proponowane wynagrodzenie zasadnicze - 4 840,00 zł.

9) W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera sią na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy w celu odbycia

w tym czasie służby przygotowawczej. Dla pozostałych osób pracodawca zastrzega sobie prawo do zawarcia pierwszej umowy o pracę na czas określony, z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.

10) Zatrudnienie: wrzesień 2025 r.

 

6. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Strzyżowie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił, co najmniej 6%.

 

7. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów:

 

Wymagane dokumenty w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze podinspektora w Wydziale Komunikacji, Dróg i Transportu w Starostwie Powiatowym w Strzyżowie” można składać w Kancelarii Ogólnej w Starostwie Powiatowym w Strzyżowie ul. Przecławczyka 15 pokój nr 109 w terminie od 21 lipca 2025 r. do 31 lipca 2025 r. do godziny 1530 lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Strzyżowie, ul. Przecławczyka 15, 38-100 Strzyżów.

O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu, a nie data stempla pocztowego. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyznaczonym terminie, nie będą rozpatrywane i zostaną zniszczone bez otwierania kopert.

 

 

8. Inne informacje:

 

Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Starosty Strzyżowskiego. Procedura naboru na urzędnicze stanowisko jest dwuetapowa

i obejmuje:

 

- I etap – kwalifikacja formalna (badanie złożonych ofert pod względem ich kompletności i spełnienia wymagań formalnych)

- II etap – kwalifikacja merytoryczna (rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Konkursową)

 

Po weryfikacji formalnej kolejnym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna.

O terminie rozmowy, kandydaci, którzy spełnili wymagania formalne, będą poinformowani telefonicznie lub w inny przyjęty sposób.

 

Członkowie Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydzielają kandydatowi punkty w skali od 0 do 5 za wszystkie udzielone odpowiedzi. Ostateczną ocenę rozmowy kwalifikacyjnej stanowi suma ocen wystawionych przez wszystkich członków Komisji. Wszystkim kandydatom zadawane są te same pytania.

 

Celem rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzanej przez Komisję Rekrutacyjną jest:

1) nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji,

2) sprawdzenie znajomości przepisów prawnych obowiązujących na stanowisku pracy, o jakie ubiega się kandydat,

3) zbadanie znajomości procedury administracyjnej,

4) sprawdzenie posiadanej wiedzy ogólnej na temat zakresu działania Powiatu Strzyżowskiego i zadań realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Strzyżowie.

 

Komisja wyłania nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe. Komisja przedstawia Staroście protokół wraz z całością dokumentacji. Starosta dokonuje ostatecznego wyboru kandydata do zatrudnienia na wolne stanowisko urzędnicze. Przed podjęciem ostatecznej decyzji Starosta może przeprowadzić dodatkową rozmowę z kandydatem. Starosta może nie dokonać wyboru żadnego z kandydatów i polecić przeprowadzenie kolejnego naboru.

 

Od decyzji o wyniku naboru nie przysługuje odwołanie.

 

Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć:

1. oryginały dokumentów do wglądu:

1) świadectw (dyplomów) potwierdzających wykształcenie,

2) świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy,

3) dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, zaświadczeń stwierdzających ukończone kursy, szkolenia.

2. zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego.

 

Informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Strzyżowie oraz na tablicy informacyjnej w Starostwie Powiatowym w Strzyżowie przy, ul. Przecławczyka 15.

Dokumenty aplikacyjne złożone do naboru przez wybranego kandydata zostaną dołączone do jego akt osobowych i będą dalej przetwarzane jako dane osobowe pracownika Starostwa Powiatowego w Strzyżowie.

Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do II etapu naboru, będą przechowywane przez czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Starosta ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.

Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób po zakończonym naborze będzie można odebrać w Kadrach (pok. 320) w ciągu 3 miesięcy od zakończenia naboru. Po tym okresie dokumenty aplikacyjne będą zniszczone.

Za zakończenie naboru uważa się datę zamieszczenia informacji w BIP o wyniku naboru.

 

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Informuję, iż administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest Starosta Strzyżowski z siedzibą przy ul. Przecławczyka 15 w Strzyżowie, 38-100 Strzyżów, tel.: 17265000, adres e-mail: starostwo@strzyzowski.pl. Inspektorem danych osobowych u Administratora jest Tomasz Ziobro, e-mail: iod@strzyzowski.pl.

Dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji, w tym udostępniane

w zakresie imienia, nazwiska i miejsca zamieszkania w Biuletynie Informacji Publicznej w celu ogłoszenia informacji o wynikach procedury rekrutacji zgodnie

z art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Obowiązek podania danych wynika z ustawy

z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.

o pracownikach samorządowych oraz innych przepisów szczególnych. Natomiast jeśli osoba ubiegająca się o zatrudnienie podaje dobrowolnie więcej informacji, niż wynika to z ww. przepisów prawa, wówczas podstawą prawną do ich przetwarzania jest zgoda tej osoby. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie.

 

* druk kwestionariusza, oświadczeń i informacji można pobrać ze strony Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Strzyżowie lub osobiście w pokoju nr 320.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij