Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Operator CNC w JPB Systeme - oferta pracy
Rekrutacja na studia WSPiA
PKS Rzeszów - oferty pracy

Pracownik ds. archiwum

Opublikowano: 2025-07-17 13:23:47, przez: admin, w kategorii: Oferty pracy

POWIAT RZESZOWSKI.

Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)

Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

BURMISTRZ BOGUCHWAŁY

OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO PRACY

SAMODZIELNEGO REFERENTA DS. ARCHIWUM

W REFERACIE ORGANIZACYJNYM

W URZĘDZIE MIEJSKIM W BOGUCHWALE

……………………………………………………………………………………………………………

Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy

Urząd Miejski w Boguchwale

ul. Suszyckich 33

36-040 Boguchwała

Liczba stanowisk pracy: 1 etat

I. Kandydaci przystępujący do składania ofert powinni spełniać następujące wymagania:

1. niezbędne:

1) Obywatelstwo polskie.

2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.

3) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

4) Nieposzlakowana opinia.

5) Wykształcenie wyższe.

6) Co najmniej roczny staż pracy , w tym co najmniej 3 miesięczny staż pracy w jednostkach administracji publicznej w pracy z dokumentacją archiwalną,

7) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku.

8) Znajomość:

− ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,

− ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,

− ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,

− rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej,

− rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,

− ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych,

− Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

2. dodatkowe:

1) Prawo jazdy kat. B.

2) Ukończony kurs kancelaryjno – archiwalny stopnia I lub wyższy lub ukończona szkoła średnia w zawodzie technik archiwista lub studia na kierunku archiwistyka i zarządzanie dokumentacją,

3) Umiejętność interpretacji przepisów prawa z zastosowaniem w praktyce.

4) Predyspozycje osobowościowe: zaangażowanie, samodzielność, odpowiedzialność za realizowane zadania, rzetelność, obowiązkowość, kreatywność, sumienność, terminowość, komunikatywność.

5) Zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy własnej.

6) Umiejętność pracy w zespole.

7) Biegła znajomość posługiwania się aplikacjami biurowymi MS Office.

8) Znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. Współpraca z komórkami organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy Urzędu

w zakresie prawidłowego przygotowania teczek do przekazania ich do archiwum

zakładowego.

2. Przyjmowanie i zabezpieczanie dokumentacji w archiwum zakładowym.

3. Prowadzenie ewidencji archiwalnej.

4. Rejestrowanie pomiarów temperatury i wilgotności w archiwum zakładowym.

5. Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum, w tym sprawdzanie stanu

dokumentacji wypożyczanej przed jej udostępnieniem oraz po jej zwrocie.

6. Prowadzenie kwerend archiwalnych.

7. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na pisma w sprawach archiwalnych.

8. Wydzielanie z zasobu archiwum zakładowego dokumentacji niearchiwalnej do brakowania i

przekazywanie, po uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego, wybrakowanej dokumentacji

na makulaturę.

9. Przygotowywanie dokumentacji do ekspertyzy archiwalnej.

10. Przygotowywanie i przekazywanie materiałów archiwalnych do właściwego miejscowo

Archiwum Państwowego.

11. Porządkowanie akt przekwalifikowanych do kategorii A oraz niewłaściwie opracowanych

materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwum.

III. Warunki pracy:

1. Miejsce wykonywania pracy: Urząd Miejski w Boguchwale, ul. Suszyckich 33,

36-040 Boguchwała oraz magazyn archiwum w Lutoryżu (Lutoryż 432).

2. Zatrudnienie w wymiarze pełnego etatu.

3. Praca od poniedziałku do piątku w godzinach w poniedziałki od 7.30 do 15.30.

4. Zatrudnienie – wrzesień 2025r.

5. Praca na komputerze powyżej 4 godzin dziennie, obsługa urządzeń technicznych

i narzędzi informatycznych.

6. Budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska pracy na I piętrze budynku /brak

windy dla osób niepełnosprawnych, sanitariat niedostosowany do potrzeb osoby

niepełnosprawnej/.

7. Praca w warunkach wymagających odporności na czynniki alergizujące oraz związana

z wysiłkiem fizycznym.

8. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach

samorządowych i Kodeksu pracy.

9. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym,

pracownik zostanie skierowany do odbycia służby przygotowawczej kończącej

się egzaminem. Pozytywny wynik egzaminu jest warunkiem dalszego zatrudnienia

pracownika.

10. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 4.850-5.200 złotych

brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy.

11. Dodatkowe korzyści z zatrudnienia w Urzędzie Miejskim w Boguchwale:

a) regularne godziny pracy,

b) regularnie wypłacane wynagrodzenie,

c) dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka” zgodnie z Ustawą z dnia

12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek

sfery budżetowej „trzynastka”,

d) możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

e) możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie na preferencyjnych

warunkach,

f) pakiet socjalny (możliwość uzyskania niskooprocentowanej pożyczki na cele remontowo

mieszkaniowe, dofinansowanie do wypoczynku, pomoc finansowa w trudnych sytuacjach,

dofinansowanie do wypoczynku dla dzieci).

IV.1. W miesiącu czerwcu 2025 roku poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia

wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Boguchwale,

w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób

niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 % .

2. Zgodnie z art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, jeżeli w jednostce wskaźnik

zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i

społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę

upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na

stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje

osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób, o których mowa w ust. 1.

V. 1. Wymagane dokumenty:

1. własnoręcznie podpisany list motywacyjny z uzasadnieniem przystąpienia do naboru,

2. własnoręcznie podpisany życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery

zawodowej,

3. własnoręcznie podpisany oryginalny kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się

o zatrudnienie,

4. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia (wykształcenie -

w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września

2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych),

5. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, przez staż

pracy rozumie się okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru,

mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, potwierdzony kopiami świadectw pracy

(ksero/skan całego dokumentu), a w przypadku pozostawania w zatrudnieniu – zaświadczenie

pracodawcy o zatrudnieniu, wskazujące datę jego rozpoczęcia,

6. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który

zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia

21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych,

7. własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o:

a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,

b) nieposzlakowanej opinii,

c) niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane

z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

e) nietoczącym się przeciwko niemu postępowaniu karnym,

f)

wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o następującej treści:

Wyrażam/nie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w

ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko samodzielnego

referenta ds. archiwum, przez Urząd Miejski w Boguchwale z siedzibą przy ul. Suszyckich 33,

36-040 Boguchwała reprezentowany przez Burmistrz Boguchwały, zgodnie z Rozporządzeniem

Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony

osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego

przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o

ochronie danych) (Dz.U. UE L 119 z dnia 2016.05.04), ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o

pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) oraz ustawą - Kodeksu Pracy z

dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.)”,

g) stanie zdrowia umożliwiającym zatrudnienie na stanowisku samodzielnego referenta ds.

archiwum,

8. podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenie o zapoznaniu się

z regulaminem zgłaszania naruszeń prawa w Urzędzie Miejskim w Boguchwale,

9. podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenie o znajomości przepisów prawnych

określonych w ogłoszeniu o naborze.

V.2. Dokumenty dodatkowe:

1. oświadczenie o posiadaniu prawo jazdy kat. B,

2. kserokopie dokumentów potwierdzających ukończenie kursu kancelaryjno – archiwalnego

stopnia I lub wyższego lub ukończenia szkoły średniej w zawodzie technik archiwista lub

studiów na kierunku archiwistyka i zarządzanie dokumentacją,

3. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach (np. zaświadczenia,

certyfikaty, referencje, zakresy czynności i inne dokumenty).

 

VI. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonej kopercie z dopiskiem

„Dotyczy naboru na stanowisko samodzielnego referenta ds. archiwum” osobiście w

Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Boguchwale (parter), 36-040 Boguchwała ul.

Suszyckich 33 lub wysłać pocztą na wskazany wyżej adres w terminie do dnia 28 lipca 2025

roku do godziny 15:30. Decyduje data wpływu oferty do Urzędu. Aplikacje, które wpłyną do

Urzędu niekompletne albo po upływie wskazanego w ogłoszeniu terminu nie będą

rozpatrywane. Nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych

drogą elektroniczną.

2. Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim

w formie umożliwiającej ich odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny

zostać złożone wraz z tłumaczeniem tłumacza przysięgłego na język polski.

3. Dostarczone dokumenty zostaną poddane analizie przez komisję rekrutacyjną, mającej na

celu stwierdzenie zgodności kompletności zawartości i formy dokumentów

z wymogami określonymi w ogłoszeniu o naborze. Osoby spełniające wymagania formalne

zostaną powiadomione telefonicznie o terminie i o miejscu przeprowadzenia rozmowy

kwalifikacyjnej.

4. Etapy rekrutacji:

a)weryfikacja złożonej przez kandydata dokumentacji;

b)rozmowa kwalifikacyjna z Komisją Rekrutacyjną.

5. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu

Informacji Publicznej /www.bip.boguchwala.pl/ oraz na tablicy informacyjnej

w Urzędzie Miejskim w Boguchwale.

6. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną

dołączone do jego akt osobowych po nawiązaniu z nim stosunku pracy.

7. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy w wyniku naboru zostali najwyżej ocenieni

i ich dane zostały umieszczone w protokole z przeprowadzonego naboru przechowuje się

przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranej osoby. Po upływie wskazanego

terminu dokumenty aplikacyjne podlegają zniszczeniu.

8. Pozostali kandydaci, którzy nie zostali najwyżej ocenieni i ich dane nie zostały

umieszczone w protokole z przeprowadzonego naboru osobiście odbierają swoje

dokumenty aplikacyjne przez okres 30 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru

w Urzędzie Miejskim w Referacie Organizacyjnym.

9. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, o których mowa w ust. 8 nie odebrane w

terminie, podlegają zniszczeniu.

10. W Urzędzie Miejskim w Boguchwale Zarządzenie Nr 120.70.2024 Burmistrza Boguchwały

została przyjętą procedura zgłaszania naruszeń prawa. Z Regulaminem zgłaszania naruszeń

w Urzędzie Miejskim w Boguchwale można zapoznać się na stronie BIP, w zakładce INNE –

ochrona sygnalistów, link: https://bip.boguchwala.pl/pl/408-inne/12306-ochrona

sygnalistow.html.

 

Kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie

Oświadczenie kandydata

Oświadczenie o znajomości przepisów

Oświadczenie o zapoznaniu z regulaminem zgłaszania naruszeń prawa

Klauzula informacyjna

Oświadczenie o posiadaniu prawo jazdy

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij