Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Rekrutacja na studia WSPiA
PKS Rzeszów - oferty pracy

Nowe rondo powstanie w Szydłowcu, w gminie Mielec

Opublikowano: 2025-07-01 11:52:45, przez: admin, w kategorii: Samorządy

Sejmik przegłosował dzisiaj wniosek wprowadzenia do Wieloletniej Prognozy Finansowanej Województwa Podkarpackiego realizacji budowy ronda w Szydłowcu, w gminie Mielec. Zapewnienie finansowania pozwoli na ogłoszenie przetargu na roboty budowlane przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Fot. gmina Mielec

Fot. gmina Mielec

 

- W październiku 2024 uzyskaliśmy decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), a teraz przeznaczamy środki na realizację ronda w Szydłowcu. Jest to zadanie, które wpisuje się w rozwój Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu. W Rogoźnicy budujemy V etap drogi „lotniskowej”, projektujemy nowy układ drogowy w strefie ekonomicznej w Stalowej Woli oraz drogę do terminala kolejowego w Żurawicy k. Przemyśla. Te działania pokazują, jak konsekwentnie dbamy o warunki dla rozwoju gospodarczego Podkarpacia – mówi Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego .

Nowe rondo będzie znajdować się na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 985 z drogą powiatową nr 1713R na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu. Droga wojewódzka 985 obsługuje ruch tranzytowy na kierunku Tarnobrzeg-Mielec-Dębica, na którym natężenie ruchu drogowego wynosi 10322 pojazdów na dobę (zgodnie z Generalnym Pomiarem Ruchu z 2020 roku) i z każdym rokiem będzie wzrastać. Droga powiatowa obsługuje ruch w kierunkach miasta Mielec i miejscowości Trześń.

W ramach zadania zaprojektowano rozbudowę skrzyżowania na typu rondo o średnicy zewnętrznej 46 m, z wyspą środkową o średnicy 32 m. Przewidziano pas umożliwiający przejazd pojazdów nienormatywnych o szerokości 4m, co jest szczególnie ważne z uwagi na pobliskie specjalne strefy ekonomiczne. Każdy wylot skrzyżowania wyposażono w wyspy trójkątne wydłużone, natomiast wloty drogi wojewódzkiej ukształtowano w formie kontrałuków z wyspą środkową rozdzielającą przeciwne kierunku ruchu. Wzdłuż drogi powiatowej zaprojektowano drogę dla rowerów o szerokości 3 m umożliwiającą ruch dwukierunkowy.

Rondo będzie ma pełnić wiele funkcji jednocześnie, np. regulacja oraz uspokojenia ruchu drogowego. Zmniejsza liczbę punktów kolizji w stosunku do innych typów skrzyżowań, zwiększa płynność ruchu z jednoczesną poprawą bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

- W zeszłym roku zakończyliśmy budowę ronda w Dąbrówkach k. Łańcuta, w czerwcu rozpoczęliśmy budowę ronda w Nowym Żmigrodzie, zaczynamy kolejne zadanie w systemie „zaprojektuj i buduj” w Grabownicy Starzeńskiej. To tylko kilka przykładów, które pokazują potrzeby mieszkańców. Drogi wojewódzkie muszą służyć nie tylko ruchowi tranzytowemu, ale również lokalnym użytkownikom – komentuje Piotr Miąso, dyrektor PZDW.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij