Urzędnik ds. podatków (Urząd Miasta)
RZESZÓW.

Fot. Pixabay/CC0
ORA-K.2110.58.2025
Prezydent Miasta Rzeszowa
ogłasza nabór
na wolne stanowisko pracy
Inspektora
w Wydziale Księgowo-Rachunkowym
(Oddział Rozliczeń Podatku VAT Urzędu i Miasta)
Urzędu Miasta Rzeszowa
1. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe ekonomiczne lub prawnicze, wyższe z uzupełniającymi
ekonomicznymi lub wyższe wraz ze studiami podyplomowymi ekonomicznymi,
- wymagany profil: finanse, rachunkowość, ekonomia, zarządzanie, bankowość,
prawo,
- co najmniej 3-letni staż pracy w tym, doświadczenie zawodowe w służbach finansowo – księgowych, w tym doświadczenie w rozliczaniu podatku VAT,
- kandydat musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, korzystać z pełni
praw publicznych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe:
- praktyczna znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o pracownikach
samorządowych, o podatku od towarów i usług wraz z aktami wykonawczymi,
Ordynacji podatkowej w części dotyczącej rozliczeń podatkowych, a także
o rachunkowości oraz ustawy o finansach publicznych,
- znajomość terminów powstania obowiązku podatkowego VAT, zasad
dokumentowania i korygowania czynności opodatkowanych, zwolnionych
z opodatkowania, nie podlegających opodatkowaniu, a także rozliczenia podatku
naliczonego i należnego, sporządzania plików JPK w części ewidencyjnej
i deklaratywnej, zasad postępowania przy stosowaniu prewskaźnika i wskaźnika
struktury, ulgi za złe długi oraz stosowania kar rejestrujących,
- praktyczna znajomość rozporządzeń oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw,
- bardzo dobra znajomość funkcjonowania samorządu terytorialnego, w tym miasta
Rzeszowa,
- umiejętność analizowania i praktycznego stosowania przepisów prawa,
- sprawne wyszukiwanie i interpretowanie przepisów prawa i informacji z zakresu
podatku od towarów i usług, rachunkowości, finansów publicznych, procedur
ordynacji podatkowej w zakresie deklaracji, dokumentacji i faktur,
- biegła obsługa Microsoft Office (Excel, Word),
- samodzielność, kreatywność, sumienność, dyspozycyjność, umiejętność pracy
w zespole oraz analitycznego myślenia, a także formułowania wniosków.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- kontrola formalno – rachunkowa dowodów księgowych dla rozliczeń podatku VAT,
- dekretowanie dowodów księgowych,
- sporządzanie cząstkowych rejestrów sprzedaży i zakupu VAT Urzędu w ramach JPK,
- weryfikacja „cząstkowych” rejestrów i deklaracji jednostek organizacyjnych Miasta,
- prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i szczegółowej wyznaczonych kont
księgowych, analiza zapisu tych kont oraz ich inwentaryzacja,
- sporządzanie plików JPK Urzędu i Miasta w części ewidencyjnej i deklaratywne,
- rozliczanie podatku Urzędu i jednostek organizacyjnych,
- wyliczanie prewskaźnika i wskaźników struktury dla Urzędu,
- analiza stanu prawnego i dostępnych publikacji dla sporządzenia wniosków
o wydanie interpretacji indywidualnych przepisów prawa w zakresie stosowania
ustawy VAT i aktów wykonawczych do tej ustawy oraz ich przygotowywanie,
- obsługa elektronicznej bankowości,
- współpraca przy sporządzaniu danych do sprawozdań i cząstkowych sprawozdań
budżetowych, finansowych z operacji finansowych,
- prowadzenie spraw z zakresu stosowania kas rejestrujących w Mieście,
- segregowanie dokumentacji z zachowaniem zasad klasyfikowania wynikających
z jednolitego rzeczowego wykazu akt.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- zakres obowiązków na tym stanowisku wymaga pracy z wykorzystaniem sprzętu
komputerowego i narzędzi informatycznych,
- zakres wykonywanych obowiązków dotyczy stanowiska urzędniczego, praca na tym
stanowisku ma charakter biurowy,
- w szczególnie uzasadnionych okolicznościach pracodawca może wymagać pracy
poza ustalonym czasem pracy Urzędu.
5. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia
osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji
zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż
6%.
6. Wymagane dokumenty:
- życiorys (CV),
- list motywacyjny,
- kserokopia dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz innych dokumentów
o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy zawodowej
(świadectwa pracy, aktualne zaświadczenia),
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za
umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe, oraz oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych
i o korzystaniu z pełni praw publicznych opatrzone własnoręcznym podpisem oraz
bieżącą datą.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie urzędu osobiście lub pocztą na
adres urzędu – Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów, w zamkniętych
kopertach z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko Inspektora w Wydziale
Księgowo – Rachunkowym (Oddział Rozliczeń Podatku VAT Urzędu i Miasta) Urzędu Miasta
Rzeszowa, w terminie do dnia 5 czerwca 2025 r.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji
Publicznej (http://bip.erzeszow.pl/) oraz na tablicy ogłoszeń w Ratuszu, adres – Rynek 1,
35-064 Rzeszów.
Wymagane dokumenty: list motywacyjny i CV powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1,
35-064 Rzeszów,
2. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy poprzez e-mail iod@erzeszow.pl lub
pisemnie na adres administratora.
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji na podstawie
Art. 221 Kodeksu Pracy i ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
oraz na podstawie Pani/Pana zgody w zakresie podanych danych osobowych
wykraczających poza unormowane przepisami prawa.
4. Odbiorcami będą osoby zapoznające się z wynikami naboru na stronie BIP Urzędu Miasta
lub tablicy ogłoszeń.
5. W przypadku zatrudnienia w wyniku naboru dane osobowe Pani/Pana będą przechowywane
w aktach osobowych przez okres 10 lat. Dane osobowe pozostałych kandydatów
przechowywane będą przez okres 3 miesięcy od dnia zakończenia procedury naboru,
a następnie dokumenty zawierające te dane zostaną komisyjnie zniszczone
6. Posiada Pani/Pan prawo do:
a. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
b. sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
c. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
d. cofnięcia zgody w zakresie w jakim została wyrażona,
e. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa).
7. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy
i ustawy o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu
rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.