Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
X Konferencja Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju
Rekrutacja na studia WSPiA

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka szuka inżyniera nadzoru ważnej inwestycji

Opublikowano: 2025-06-03 11:59:09, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT RZESZOWSKI. POWIAT RZESZOWSKI. A chodzi o II etap budowy równoległej drogi kołowania i I etap przebudowy drogi startowej.

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

 

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka musi powtórzyć to postępowanie, chociaż kilka miesięcy wykonawca zadania został już wyłoniony. Przetarg wygrało wówczas konsorcjum spółek Arcus i Firmy Inżynierskiej Arcus z Krakowa, które zaoferowało cenę - 1 967 649 zł (limit założonych przez Port kosztów wynosił 4 477 200 zł). Wybór został jednak najpierw oprotestowany przez dwóch innych oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej, później zaś w wyniku proceduralnych zawirowań całe postępowanie musiało zostać unieważnione.

 

Usługami, jakie mają być świadczone w ramach zamówienia jest zarządzanie i nadzór wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej oraz kontrolą postępu robót budowlanych. Obejmuje także późniejsze rozliczenie budowy.

 

Tym razem na oferty Port Lotniczy czeka do 16 czerwca.

Przypomnijmy, przetarg na realizację samej inwestycji wygrało konsorcjum spółek Strabag (Strabag z Pruszkowa i Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia), z ceną oferty 113 849 552 zł.

Realizacja II etapu budowy równoległej drogi kołowania obejmować ma: budowę równoległej drogi kołowania DK-R4 i DK-R5 (1087 m długości i 23 m + 2x10,5 m szerokości), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-F (150 m), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-E (160 m), rozbudowę płyty do zawracania samolotów przy progu 27 oraz budowę i przebudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.

 

Inwestycja dotyczy również I etapu przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m. W tym przypadku wyłoniony wykonawca będzie musiał się zająć: rozbiórką istniejącej nawierzchni w części operacyjnej drogi startowej DS, częściową rozbiórką poboczy, wykonaniem nowej nawierzchni drogi startowej, budową płaszczyzny do zawracania samolotów przy progu 27, wykonaniem niwelacji i utwardzenia pasa drogi startowej, rampowaniem ukrytych powierzchni pionowych i budową i przebudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.

 

To oczywiście tylko tak pokrótce.

 

Przypomnijmy, istniejące obecnie zagospodarowanie terenu stanowi droga startowa o całkowitej długości 3200 m i szerokości 45 m (łącznie z poboczami 80 i 60 m). Teren całego lotniska to aż 450 ha gruntu.

 

Inwestycja powinna się zakończyć we wrześniu 2026 r.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij