Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Krajowy System e-Faktur
Studiuj w Rzeszowie! Wybierz WSPiA!
Działka inwestycyjna na sprzedaż w Boguchwale

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka szuka inżyniera nadzoru ważnej inwestycji

Opublikowano: 2025-06-03 11:59:09, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT RZESZOWSKI. POWIAT RZESZOWSKI. A chodzi o II etap budowy równoległej drogi kołowania i I etap przebudowy drogi startowej.

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

Fot. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka

 

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka musi powtórzyć to postępowanie, chociaż kilka miesięcy wykonawca zadania został już wyłoniony. Przetarg wygrało wówczas konsorcjum spółek Arcus i Firmy Inżynierskiej Arcus z Krakowa, które zaoferowało cenę - 1 967 649 zł (limit założonych przez Port kosztów wynosił 4 477 200 zł). Wybór został jednak najpierw oprotestowany przez dwóch innych oferentów do Krajowej Izby Odwoławczej, później zaś w wyniku proceduralnych zawirowań całe postępowanie musiało zostać unieważnione.

 

Usługami, jakie mają być świadczone w ramach zamówienia jest zarządzanie i nadzór wraz z weryfikacją dokumentacji projektowej oraz kontrolą postępu robót budowlanych. Obejmuje także późniejsze rozliczenie budowy.

 

Tym razem na oferty Port Lotniczy czeka do 16 czerwca.

Nowe pożyczki unijne w BGK

Przypomnijmy, przetarg na realizację samej inwestycji wygrało konsorcjum spółek Strabag (Strabag z Pruszkowa i Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia), z ceną oferty 113 849 552 zł.

Realizacja II etapu budowy równoległej drogi kołowania obejmować ma: budowę równoległej drogi kołowania DK-R4 i DK-R5 (1087 m długości i 23 m + 2x10,5 m szerokości), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-F (150 m), budowę prostopadłego łącznika drogi kołowania z drogą startową DK-E (160 m), rozbudowę płyty do zawracania samolotów przy progu 27 oraz budowę i przebudowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.

 

Inwestycja dotyczy również I etapu przebudowy drogi startowej na odcinku 700 m. W tym przypadku wyłoniony wykonawca będzie musiał się zająć: rozbiórką istniejącej nawierzchni w części operacyjnej drogi startowej DS, częściową rozbiórką poboczy, wykonaniem nowej nawierzchni drogi startowej, budową płaszczyzny do zawracania samolotów przy progu 27, wykonaniem niwelacji i utwardzenia pasa drogi startowej, rampowaniem ukrytych powierzchni pionowych i budową i przebudową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej.

 

To oczywiście tylko tak pokrótce.

 

Przypomnijmy, istniejące obecnie zagospodarowanie terenu stanowi droga startowa o całkowitej długości 3200 m i szerokości 45 m (łącznie z poboczami 80 i 60 m). Teren całego lotniska to aż 450 ha gruntu.

 

Inwestycja powinna się zakończyć we wrześniu 2026 r.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij