Powraca sprawa budowy szkoły podstawowej na osiedlu Niwa w Głogowie Małopolskim
GŁOGÓW MAŁOPOLSKI, POWIAT RZESZOWSKI. Ubiegłoroczny przetarg na realizację tej inwestycji został unieważniony jeszcze przed terminem otwarcia ofert.

Wówczas jednak miała ona być realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, teraz zdecydowano się jedynie na zamówienie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami na późniejszą realizację inwestycji. Termin składania ofert wyznaczono na 23 maja.
Powodem unieważnienia przetargu w maju 2024 r. były wady w treści zamówienia. „Decyzję podjęto z uwagi na rozbieżności, jakie pojawiły się na etapie prowadzonego postępowania wynikające z zapisów programu funkcjonalno-użytkowego oraz nowej Dyrektywy w sprawie charakterystyki energetycznej budynków i wymogów zeroemisyjności. Zamierzając dostosować zakres inwestycji do ww. wymogów, należy dokonać zmian charakterystyki energetycznej budynku poprzez zmianę sposobu zapotrzebowania na c.o i c.w.u.” (za treścią unieważnienia)
Przypomnijmy, obiekt powstać ma w systemie budynków pasywnych (znaczne ograniczenie zużycia energii). Cały kompleks powstać ma pomiędzy ulicami: Jana Pawła II, Edukacji Narodowej i Ks. Bolesława Puzio. Działka obecnie jest niezabudowana. Koncepcja i program funkcjonalno-użytkowy są już gotowe.
Ogólne założonia zakładają budowę: budynku dydaktycznego dla 600 uczniów (26 klas lekcyjnych, dwie świetlice i cztery pracownie językowe) wraz z kuchnią i stołówką, a także hali sportowej (umożliwiającej rozgrywanie zawodów piłki ręcznej, footsalu, piłki koszykowej, piłki siatkowej) z widownią na minimum 424 miejsc siedzących. Pod halą miałby się znajdować garaż pełniący funkcję schronu na wypadek konfliktu zbrojnego. Przed budynkiem, wzdłuż ulicy, zaplanowano parking na 50 miejsc oraz 1 miejsce postojowe dla autokarów. Dodatkowy parking, na 16 miesc postojowych, znajdzie się za halą sportową.
Przy szkole docelowo powstać ma też kompleks sportowy typu „Orlik”.
- Bryła budynku została ukształtowana w sposób możliwie zróżnicowany – czytamy w koncepcji. - W ten sposób duża poniekąd kubatura szkoły nie przytłacza otaczającej ją domów jednorodzinnych. Zestawienie ze sobą płaskich oraz skośnych dachów oraz nowoczesnych i tradycyjnych materiałów nadaje obiektowi współczesnego charakteru, właściwego do przeznaczenia obiektu. Zróżnicowany bryłowo obiekt wydaje się być mniejszy, niż jest w rzeczywistości wpisując się w konwencje rezydencjonalnego charakteru okolicy. Zaprojektowane dziedzińce powodują przenikanie się obiektu z otaczającym terenem.