Pracownik Archiwum Państwowego
RZESZÓW.

Fot. pixabay/CC0
Archiwum Państwowe w Rzeszowie
35-612 Rzeszów Ul. Władysława Warneńczyka 57
Ogłoszenie nr 149574 / 15.03.2025
Młodszy Konserwator Archiwalny
Do spraw: zabezpieczenia materiałów archiwalnych w Oddziale II - ewidencji, opracowania i zabezpieczania zasobu archiwalnego
Dostępne także dla cudzoziemców
Wynagrodzenie zasadnicze nie mniej niż 4967,95 zł brutto
Osoba na tym stanowisku:
Przegląda materiały archiwalne zgromadzone w magazynach Archiwum a także przyjmowane do zasobu Archiwum w celu wykrycia ewentualnych zagrożeń (grzyby, uszkodzenia mechaniczne, zawilgocenia, itp.)
Kontroluje magazyny akt i warunki przechowywania materiałów archiwalnych w celu wykrycia zagrożeń mikrobiologicznych
Przeprowadza niezbędne zabiegi konserwatorskie (czyszczenie mechaniczne, prostowanie zagnieceń, zaklejanie przedarć, uzupełnianie ubytków, wzmacnianie struktury papieru, odkwaszanie)
Wykonuje zabezpieczenia (pudełko, teczka, koperta, obwoluta) dokumentów zagrożonych mikrobiologicznie
Identyfikuje potrzeby konserwatorskie i zabezpieczające w zasobie Archiwum
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: średnie lub średnie branżowe
Umiejętność obsługi komputera, tj. znajomość systemu Windows, pakietu Office (Word, Excel)
Znajomość podstawowych zasad konserwacji papieru i skóry
Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu archiwistyki
Komunikatywność
Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe:
Wykształcenie: wyższe - konserwacja papieru i skóry
Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w pracowni konserwacji
Posiadanie udokumentowanego przeszkolenia w zakresie konserwacji papieru i skóry
Co oferujemy
Indywidualny rozkład czasu pracy
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
Miejsce parkingowe na terenie urzędu
Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Dostępność
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami.
Jako osoba ze szczególnymi potrzebami możesz je zgłosić na etapie składania dokumentów.
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Warunki pracy
Praca w siedzibie Archiwum Państwowego w pracowni konserwacji akt oraz na magazynie z dokumentami. Praca częściowo przy komputerze. Stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku. Pomieszczenie klimatyzowane. Na tym samym piętrze znajduje się pomieszczenie socjalne (przygotowywanie, spożywanie posiłków).
Dla osób niepełnosprawnych istnieje możliwość poruszania się po budynku (podjazdy, windy, drzwi odpowiedniej szerokości, dostosowane toalety).
Dodatkowe informacje
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu).
Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Dokumenty można składać w formie papierowej lub w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu e-Doręczeń lub pocztą elektroniczną na adres sekretariat@rzeszow.ap.gov.pl.
Aplikując w formie papierowej wszystkie oświadczenia muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem a w przypadku skorzystania z systemu e-Doręczeń podpisem elektronicznym. Oświadczenia muszą zawierać także datę ich sporządzenia.
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby niepełnosprawne.
Obywatele Ukrainy, przebywający legalnie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub których pobyt na tymterytorium jest uznawany za legalny na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy wzwiązku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, nie muszą składać dokumentu potwierdzającegoznajomość języka polskiego. Sam obowiązek znajomości tego języka jednak obowiązuje, a więc znajomość ta będzieweryfikowana w toku naboru.
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów wrozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organówbezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatówurodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenielustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
1. Analiza ofert pod względem formalnym.
2. Pisemny test wyboru.
3. Egzamin ustny.
4. Rozmowa kwalifikacyjna z Dyrektorem Urzędu.
Dokumenty niezbędne:
CV i list motywacyjny
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie przeszkolenia z konserwacji papieru i skóry
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
Aplikuj do 31 marca 2025
APLIKUJ ELEKTRONICZNIE sekretariat@rzeszow.ap.gov.pl
lub w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 149574" na adres:
Archiwum Państwowe w Rzeszowie
35-612 Rzeszów
ul. Władysława Warneńczyka 57
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 17 / 230 48 08
Dokumenty należy złożyć do: 31.03.2025
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
- Administrator danych i kontakt do niego: Dyrektor Archiwum Państwowego w Rzeszowie 35-612 Rzeszów, ul. Władysława Warneńczyka 57, tel. 172304808, e-mail: archiwum@rzeszow.ap.gov.pl
- Kontakt do inspektora ochrony danych: Tomasz Zalewski, tel. 172304808 wewn. 210, e-mail: tomasz.zalewski@rzeszow.ap.gov.pl
- Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
- Informacje o odbiorcach danych: Archiwum Państwowe w Rzeszowie. Dane kandydatów nie będą przekazywane innym podmiotom
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
- Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych; - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
- Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane