Strażak - oferta pracy
KROSNO.

Fot. straż pożarna
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie ogłasza nabór kandydatów do służby w Jednostce Ratowniczo—Gaśniczej
Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie, na stanowisko związane z bezpośrednim udziałem w działaniach ratowniczo-gaśniczych i prowadzeniem pojazdów służbowych o masie przekraczającej 3,5 t w ruchu uprzywilejowanym.
1. Liczba stanowisk. na które jest prowadzony nabór do służby: 2 stanowiska;
2.1. Nazwa stanowiska, któreqo dotyczy postepowanie kwalifikacyjne:
stażysta - docelowo starszy ratownik-kierowca;
2.2. Miejsce pełnienia służby: Jednostka Ratowniczo—Gaśnicza Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie - 38-400 Krosno, ul. Niepodległości 6.
2.3. Rodzai rozkładu czasu służby: zmianowy rozkład czasu służby — 24/48 h
3. Wymaqania stawiane kandydatom do służby w Państwowei Straży Pożarnei.
Kandydat ubiegający się o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wymagania określone w art. 28 ust 1 i art. 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2024 r., poz. 127 z późn. zm.), tj.:
1) posiadać obywatelstwo polskie,
2) być niekaranym za przestępstwo lub za przestępstwo skarbowe,
3) korzystać z pełni praw publicznych,
4) posiadać co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
5) posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia służby,
6) posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (warunku nie stosuje się do kobiet).
Ponadto z uwagi na fakt, że nabór prowadzony jest na stanowisko stażysty — docelowo starszego ratownika kierowcy, z zakresem obowiązków wiążącym się z prowadzeniem pojazdów służbowych o masie przekraczającej 3,5 t w ruchu uprzywilejowanym, od kandydatów wymaga się posiadania ważnego prawa jazdy kat. C.
4. Postepowanie kwalifikacyjne
Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzi Komisja kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie. Jej zadaniem jest wyłonienie 2 osób przewidzianych do przyjęcia do służby w PSP tzn. które zaliczyły z wynikiem pozytywnym wszystkie etapy postepowania kwalifikacyjnego i osiągnęły kolejno największą liczbę punktów, stanowiącą sumę wyników uzyskanych w V i VI etapie postępowania kwalifikacyjnego, tj., ocena złożonych dokumentów oraz z rozmowa kwalifikacyjna. W przypadku uzyskania przez kandydatów równej ilości punktów, o kolejności przyjęcia decydować będzie lepszy wynik z testu sprawności fizycznej.
Przed przystąpieniem do każdego etapu postępowania, kandydat okazuje dokument tożsamości ze zdjęciem - dowód osobisty.
Postępowanie kwalifikacyjne wobec kandydata kończy się z chwilą uzyskania przez niego negatywnego wyniku z któregokolwiek etapów postępowania kwalifikacyjnego lub nieprzystąpienia do któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego, wymienionych w ogłoszeniu.
Postępowanie składa się z 7 niżej wymienionych etapów:
ETAP I postępowania kwalifikacyjnego — ocena informacji podanych przez kandydata w podaniu o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej wraz z oświadczeniem.
Komisja dokonuje oceny złożonych dokumentów, pod kątem spełnienia przez kandydata wszystkich wymogów określonych w punkcie 3 ogłoszenia.
Złożenie przez kandydata dokumentów (załącznik nr 1, załącznik nr 2) niekompletnych lub zawierających błędy lub braki formalne (np. brak własnoręcznego podpisu, brak zgody na przetwarzanie danych osobowych, nieuregulowany stosunek do służby wojskowej) jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku z I etapu i całości postępowania kwalifikacyjnego. Kandydat, który nie spełni wymogów określonych w ogłoszeniu, nie jest dopuszczony do dalszych etapów postępowania kwalifikacyjnego.
Ciąg dalszy oferty w załączniku:
Nabór do służby