O budowie dróg podczas posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Podkarpacia
RZESZÓW, PODKARPACKIE.

Dziś (poniedziałek, 17 lutego 2025 r.) w Urzędzie Marszałkowskim w Rzeszowie spotkał się na wyjazdowym spotkaniu Parlamentarny Zespół ds. Rozwoju Podkarpacia. Zespół tworzy 12 posłów Prawa i Sprawiedliwości. W posiedzeniu wzięli udział Ewa Leniart (jest przewodniczącą), Tadeusz Chrzan, Fryderyk Kapinos i Jan Warzecha oraz niebędący członkami poseł Rafał Weber, senator Józef Jodłowski oraz poseł do Parlamentu Europejskiego. Byli także wicemarszałek Piotr Pilch i kilku starostów z Podkarpacia.
Chcemy pokazać zestawienie, tego co się działo w regionie zarządów Prawa i Sprawiedliwości w kontekście obecnych zamierzeń – mówiła Ewa Leniart.
Posłowie pytali postępy budowy dróg np. o obwodnicę Brzostka i Kołaczyc czy o obwodnicę Jasła (jak i cały program 100 obwodnic), o przejścia dla pieszych na drogach krajowych.
Wielki osiągnięciem rządu PiS było zrealizowanie północnego odcinak drogi S-19. To jest ta droga, o której mówimy, że jest swoistym kręgosłupem życia rozwoju dla naszego regionu i wschodu Polski. Dzięki niej podróżowanie z Rzeszowa do Warszawy z jeszcze nie tak dawno 5-6 godzin skróciło się o połowę. Odcinek południowy do granicy kraju ze Słowacją także został za naszych rządów zakontraktowany i musimy trzymać rękę na pulsie, aby część południowa do granicy została zgodnie z harmonogramami ukończona - mówiła posłanka Ewa Leniart.
Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawili stan zaawansowania budowy drogi ekspresowej S19. Jak się okazuje, jak wiadomo budowa powstaje na trudnym terenie, co sprawia wykonawcom nieoczekiwane problemy, których – jak zapewniają inwestora czyli GDDKiA – nie byli świadomi na etapie przetargu.
Podczas spotkania z mediami dziennikarze pytali o postępy budowy Via Carpathii w innych krajach. Według posła i byłego wiceministra infrastruktury Rafała Webera, najbardziej zaawansowana jest budowa na Węgrzech. Z kolej na Słowacji jest problem z budową odcinka Svidnik-granica z Polską. Budowa jest podobnie trudna jak na Podkarpaciu. Polska pomagała także w zdobyciu finansowania budowy tego odcinka. Poseł Weber zapewnił, że powstaniem trasy zainteresowana jest Finlandia i nawet... Cypr.