Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Cyfrowa Transformacja w Twojej Gminie
Modułowa hala produkcyjno-magazynowa w Mielcu na wynajem
 

Tym razem osiem ofert na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna

Opublikowano: 2025-02-14 09:44:22, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Limit kosztów GDDKiA dla tej inwestycji wynosi - 81 285 770 zł. Żaden z oferentów nie trafił z ceną. To już drugi przetarg na tę inwestycję.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Cena najtańszej oferty, Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego z Dębicy, wynosi jednak 87 833 538 zł. Z kolei Eurovia Polska zaproponowała cenę - 89 982 385 zł, a Primost Południe - 92 283 000 zł (to trzy najtańsze oferty). Najdroższą ofertą jest ta, złożona przez konsorcjum Antex II i Mosty Łódź - 126 935 719 zł.

 

Przebieg 2,6-kilometrowej obwodnicy rozpocznie się w miejscu skrzyżowania DK94 z DK73 w Pilźnie (ul. Lwowska), gdzie powstanie rondo. Natomiast koniec odcinka będzie zlokalizowany w miejscowości Zawadka Brzostecka (początek obwodnicy Brzostku i Kołaczyc). Obwodnica będzie przebiegała nad rzeką Dulcza. Na końcowym odcinku włączy się do istniejącej DK73 przez rondo w odległości ok. 1,2 km za istniejącym skrzyżowaniem z drogą gminną w Strzegocicach w kierunku Jasła.

Inwestycja przebiega przez tereny gminy miejsko-wiejskiej Pilzno. Obwodnica będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1x2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku wraz z infrastrukturą towarzyszącą (odwodnienie, oświetlenie, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia BRD).

W ramach zadania wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe (równoległe do trasy głównej), obsługujące tereny przyległe do obwodnicy, drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Przez rzekę Dulcza zostanie wybudowany most. Powstaną także przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.

Prace projektowe i roboty budowlane powinny się zakończyć w ciągu 35 miesięcy od daty podpisania umowy.

Budowa tej obwodnicy, to jedno z zadań, które zmieni przebieg i wygląd DK73 aż do Pilzna. Kolejne to obwodnice Brzostku i Kołaczyc, a także Jasła. Wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem, inwestycje te spowodują, że kierowcy zyskają finalnie ok. 35 km wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij