GDDKiA szuka firmy doradzającej przy budowie tunelu na S19 Jawornik-Lutcza
PODKARPACKIE. To już kolejny przetarg na realizację tego zadania. Kontrakt z GDDKiA miałby obowiązywać 6 lat. Dyrekcja czeka na oferty do 17 marca.

Fot. GDDKiA
GDDKiA szacuje koszt realizacji zamówienia na 4 386 303 zł. W poprzednim postępowaniu chęć podjęcia się zadania zgłosiło konsorcjum uczelni - AGH i Politechniki Rzeszowskiej, ale cena oferty była dla GDDKiA za wysoka. Wynosiła 5 258 250 zł.
A nieco dokładniej - chodzi o doradztwo naukowo-techniczne, dotyczące „realizacji tunelu drogowego T-2 i zabezpieczenia osuwisk w ramach zadania - Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik - Lutcza dł. ok. 5,25 km”.
Usługa obejmuje nadzór naukowy zarówno podczas projektowania, jak i realizacji robót. Szczegółowych zadań jest bez liku, dlatego proszę wybaczyć, że nie będziemy się dalej zagłębiać w techniczne zagadnienia (tym bardziej, że na tym się nie znamy). Dodajmy może, że zamówienie obejmuje obecność ekspertów na miejscu realizacji inwestycji.
Przetarg na wykonawstwo odcinka S19 Jawornik-Lutcza wygrało konsorcjum Gülermak i Budimex. Zrealizuje ono inwestycję za 1 909 653 720 zł (w terminie 59 miesięcy - projekt plus sama budowa). To już ostatni odcinek drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim, który został skierowany do realizacji.
Inwestycja realizowana jest w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Odcinek szlaku Via Carpatia pomiędzy Jawornikiem i Lutczą poprowadzony będzie m.in. estakadą o długości ok. 780 nad istniejącą drogą krajową nr 19 na filarach o wysokości nawet do 36 m. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel o długości niemal 3 km pod górą Kamieniec. Będzie to najdłuższy tunel z trzech, jakie powstaną w województwie podkarpackim w ciągu S19.
GDDKiA planuje, że całym odcinkiem S19 między Rzeszowem a granicą państwa w Barwinku będzie można przejechać w 2031 roku.