Urzędnik ds. obsługi kancelaryjnej
RZESZÓW.

Fot. Pixabay/CC0
Podinspektor w dziale organizacyjno-administracyjnym
Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
35-025 Rzeszów
ul. Jagiellońska 26
-
Wymagania niezbędne:
-
staż pracy: co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku związanym z koordynowaniem czynności kancelaryjnych lub prowadzeniem spraw w zakresie elektronicznego zarządzania dokumentacją w administracji publicznej,
-
obywatelstwo polskie,
-
pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
-
brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, -
nieposzlakowana opinia.
-
Wymagania dodatkowe:
-
ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy,
-
ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego,
-
znajomość rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia
20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej, -
znajomość rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania
z dokumentami elektronicznymi,
-
znajomość Instrukcji Kancelaryjnej i Archiwalnej Ośrodka,
-
ukończony kurs archiwalny I i II stopnia,
-
znajomość systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją,
-
samodzielność i inicjatywa w działaniu, kreatywność,
-
umiejętność planowania i organizacji pracy własnej,
-
odpowiedzialność, rzetelność, dokładność, skrupulatność, systematyczność, terminowość, cierpliwość,
-
umiejętność pracy w zespole,
-
komunikatywność,
-
umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres,
-
wysoka kultura osobista, myślenie analityczne,
-
umiejętność prowadzenia szkoleń, dzielenia się wiedzą,
-
biegła znajomość obsługi komputera,
-
znajomość obsługi sprzętu biurowego.
-
Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało w szczególności:
-
nadzorowanie wdrożenia i prawidłowego funkcjonowania Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) w Ośrodku,
-
inicjowanie działań zapewniających rozwój elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w Ośrodku,
-
koordynowanie i bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwej rejestracji spraw i prowadzenia akt spraw oraz prowadzenie instruktaży w tym zakresie,
-
koordynowanie i nadzorowanie prawidłowego stosowania zasad obiegu dokumentów w systemie elektronicznego zarządzania dokumentacją i współpraca w tym zakresie z pracownikami,
-
wspieranie komórek organizacyjnych w prowadzeniu spraw w EZD, między innymi nadzorowanie prawidłowego przygotowania spraw do archiwizacji,
-
przygotowywanie i aktualizacja materiałów informacyjnych dotyczących EZD
oraz prowadzenie instruktaży w tym zakresie, -
prowadzenie szkoleń i instruktaży dla pracowników z obsługi systemu EZD
oraz wspieranie użytkowników w pracy w systemie, -
prowadzenie działań doradczych, instruktażowych i szkoleniowych w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i wykazu akt oraz wykonywania czynności kancelaryjnych i dokumentowania przebiegu załatwiania spraw,
-
współpraca z komórką odpowiedzialną za administrowanie techniczne systemem EZD w celu wprowadzenia i doskonalenia narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie dokumentacją,
-
informowanie Dyrektora MOPS o istotnych nieprawidłowościach i problemach związanych z wykonywaniem czynności kancelaryjnych i dokumentowaniem przebiegu załatwiania spraw,
-
opiniowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych pod względem zgodności
z przepisami kancelaryjnymi i archiwalnymi, -
współpraca z koordynatorami z poszczególnych komórek merytorycznych
i prowadzenie uzgodnień w celu ujednolicenia sposobu postępowania z dokumentacją
w poszczególnych komórkach organizacyjnych, -
bieżąca współpraca z pracownikami archiwum zakładowego i administratorami EZD,
-
uczestniczenie w tworzeniu, zmianie i aktualizacji normatywów archiwalno-kancelaryjnych oraz opracowywanie wewnętrznych regulacji związanych
z zarządzaniem i archiwizacją dokumentacji, -
prowadzenie kontroli w zakresie właściwego gromadzenia akt spraw oraz poprawnego wykonywania czynności kancelaryjnych przez pracowników Ośrodka w systemie tradycyjnym oraz w systemie EZD,
-
uczestniczenie w kontrolach i audytach realizowanych przez organy zewnętrzne
oraz analizowanie ustaleń i realizacja zaleceń kontrolnych, -
archiwizacja dokumentacji dla prowadzonych na stanowisku spraw.
-
Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
-
umowa o pracę na czas określony planowana od miesiąca czerwca 2024 r.,
-
pełny wymiar czasu pracy,
-
miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie,
ul. Jagiellońska 26, -
budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska pracy na pierwszym piętrze (brak windy, sanitariat niedostosowany dla osób z niepełnosprawnościami),
-
praca przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
-
obsługa urządzeń biurowo-technicznych i narzędzi informatycznych.
-
Oferujemy:
-
stabilne zatrudnienie,
-
możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń,
-
ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze,
-
terminowo wypłacane wynagrodzenie,
-
możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia pracowniczego,
-
dofinansowanie do zakupu okularów, soczewek lub szkieł kontaktowych,
-
możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej,
-
dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
-
dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
-
dodatkowe wynagrodzenie roczne przysługujące pracownikom jednostek sfery budżetowej.
-
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MOPS, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.
-
Wymagane dokumenty:
-
życiorys – CV z podaniem danych umożliwiających kontakt oraz dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, opatrzony własnoręcznym podpisem,
-
list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
-
kserokopie dokumentów poświadczających wyższe wykształcenie,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 2-letni staż pracy na stanowisku związanym z koordynowaniem czynności kancelaryjnych lub prowadzeniem spraw w zakresie elektronicznego zarządzania dokumentacją w administracji publicznej (kserokopie świadectw pracy potwierdzające przebieg pracy zawodowej, a w przypadku pracy aktualnie wykonywanej – zaświadczenie pracodawcy potwierdzające fakt i okres zatrudnienia),
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
-
oświadczenie kandydata, że
-
jest obywatelem polskim,
-
cieszy się nieposzlakowaną opinią,
-
nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
posiada pełną zdolnoś
-
do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą.
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do Sekretariatu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ul. Jagiellońska 26 albo przesłać pocztą na adres 35-025 Rzeszów, ul. Jagiellońska 26, w terminie do dnia 22 maja 2024r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Podinspektor w Dziale Organizacyjno-Administracyjnym” (decyduje data wpływu do MOPS).
-
Aplikacje, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
-
Kandydaci, którzy nie spełnią wymagań formalnych, w tym w zakresie, o którym mowa w pkt 7, nie zostaną dopuszczeni do kolejnego etapu naboru, o czym zostaną powiadomieni pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
-
Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru.
-
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.erzeszow.pl) i na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ul. Jagiellońska 26.
-
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwanego dalej „RODO” informuję:
-
Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów. Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
-
listownie: ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów,
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@mopsrzeszow.pl,
-
telefonicznie: (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, (17) 853-51-33.
-
Inspektor ochrony danych
Mogą Państwo kontaktować się również z wyznaczonym inspektorem ochrony danych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@mopsrzeszow.pl lub listownie na podany wyżej adres.
-
Cele i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą
przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego
(art. 6 ust.1 lit. b, c RODO oraz art.10 RODO), natomiast inne dane, w tym dane
do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie
(art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Przepisy prawa pracy: art. 221 Kodeksu pracy, przepisy szczególne określające wymogi kandydata na aplikowane stanowisko.
-
Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
-
podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa,
-
podmioty, którym Administrator powierzył do przetwarzania dane osobowe
na podstawie zawartych umów (tzw. podmioty przetwarzające).
-
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane
do zakończenia procesu rekrutacji. Dane osobowe w dokumentach aplikacyjnych
kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dane osobowe z dokumentów aplikacyjnych kandydatów, którzy
w wyniku naboru zostali najwyżej ocenieni przechowuje się przez okres 3 miesięcy
od dnia zatrudnienia wybranej osoby, następnie po upływie tego terminu podlegają usunięciu.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów mogą być odbierane osobiście
w terminie 7 dni od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru w MOPS
w Rzeszowie - Dział Spraw Pracowniczych ul. Poniatowskiego 10 pokój nr 1-3.
Dokumenty aplikacyjne nie odebrane w terminie podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
-
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
-
Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego
ani do organizacji międzynarodowych.
-
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
-
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
-
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
-
prawo do usunięcia danych osobowych,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
-
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu
pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez
Państwa innych danych jest dobrowolne.