Doradca ds. powietrza i energii - oferta pracy
POWIAT RZESZOWSKI.

Fot. Pixabay/CC0
WÓJT GMINY ŚWILCZA
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii
w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska
w Urzędzie Gminy Świlcza
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:
Urząd Gminy Świlcza
36-072 Świlcza 168
Liczba stanowisk pracy: 1 etat
1. Kandydaci przystępujący do składania ofert powinni spełniać następujące wymagania niezbędne:
-
wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki lub budownictwa,
-
obywatelstwo polskie,
-
minimum 2 – letni staż pracy,
-
niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
-
nieposzlakowana opinia,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku,
-
umiejętność biegłej obsługi komputera (pakiet MS Office), urządzeń biurowych,
-
znajomość regulacji prawnych:
-
ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska,
-
Programu Ochrony Powietrza oraz tzw. uchwały antysmogowej (Uchwała Nr LII/869/18 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 23 kwietnia 2018 r.),
-
ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii,
-
ustawa o samorządzie gminnym,
-
ustawa o pracownikach samorządowych,
-
gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia studiów podyplomowych finansowanych w ramach projektuLIFE PODKARPACKIE),
2. Preferowane kwalifikacje dodatkowe:
-
wykształcenie wyższe z zakresu odnawialnych źródeł energii, planowania przestrzennego, geodezji i kartografii, chemii, biologii lub kierunków pokrewnych,
-
minimum 6 miesięczny staż pracy w administracji publicznej lub w instytucjach ochrony środowiska,
-
prawo jazdy kat. B,
-
dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, praca w terenie,
-
samodzielność w realizacji działań (umiejętność planowania pracy, zarządzania pracą oraz czasem),
-
umiejętność sprawnej organizacji pracy,
-
umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
-
umiejętność szybkiego uczenia się, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw,
-
doświadczenie w realizacji projektów unijnych,
-
komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów,
-
umiejętność prowadzenia korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami itp.
-
wysoka kultura osobista, rzetelność, cierpliwość, pracowitość.
3. Do zakresu wykonywanych zadań na stanowisku w szczególności należeć będzie:
-
zapewnienie wsparcia doradczego mieszkańcom przy wymianie źródeł ciepła (w tym na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych (np. Czyste Powietrze, STOP SMOG, Mój Prąd, Ciepłe Mieszkanie, Moje Ciepło, Agroenergia, ulga termomodernizacyjna itp.);
-
zapewnienie wsparcia doradczego osobom ubogim energetycznie – współpraca z GOPS/MOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz przekazania danych osobowych (pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania oraz w znalezieniu środków na termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania, w tym na OZE);
-
prowadzenie kontroli palenisk domowych (informowanie o wymaganiach uchwały antysmogowej i Programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego (PPOP), konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązaniach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym, itp. oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii);
-
prowadzenie lokalnych działań informacyjno–edukacyjnych (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja spotkań z lokalnymi liderami, np. strażą gminną/miejską, Policją, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania – w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie; przekazywanie informacji na lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia w zakresie poprawy jakości powietrza, racjonalnego zużycia energii, itp.);
-
identyfikacja budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych na realizację niezbędnych działań;
-
kontakt z podmiotami/instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, w tym z Biurem Informacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego;
-
współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych (planów, raportów, programów, strategii, itp.);
-
wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych;
-
sprawozdawczość z działań naprawczych PPOP;
-
współpraca z subregionalnymi doradcami biznesu i energii;
-
przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań związanych z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego (prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej z realizacji projektu),
-
współdziałanie i współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, w szczególności Referatem Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury w zakresie zagadnień termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych,
-
w przygotowywaniu materiałów do projektu budżetu oraz przestrzeganie zapisów budżetu przy wykonywaniu zadań.
-
stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym;
-
zadania wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska (m.in. sporządzanie projektów programów ochrony środowiska, sprawozdawczość);
-
prowadzenie ewidencji emisyjności budynków (prowadzenie sprawozdawczości);
-
aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego oraz ich pozytywne ukończenie;
-
stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach;
-
udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,
-
inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE Podkarpackie.
4. Warunki pracy:
-
zatrudnienie w ramach umowy o pracę na czas realizacji projektu pn. „Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego: "Podkarpackie – żyj i oddychaj” - LIFE Podkarpackie, (czas trwania projektu do 31.12.2029 r.),
-
praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
-
pakiet socjalny,
-
praca na miejscu w budynku Urzędu Gminy Świlcza oraz w terenie,
-
praca przy komputerze powyżej połowy dobowego czasu pracy,
-
w przypadku podjęcia studiów podyplomowych, finansowanych w ramach ww projektu, osoba zatrudniona będzie zobowiązana do zawarcia umowy lojalnościowej.
5. Wymagane dokumenty:
-
własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wg załącznika),
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu,)
-
własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
-
własnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
-
własnoręcznie podpisane oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
-
inne dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje w zakresie objętym wymaganiami dodatkowymi (np. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia),
-
oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
-
kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem), potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
W miesiącu marcu 2024 r. w Urzędzie Gminy Świlcza wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zaklejonej kopercie z adresem zwrotnym, imieniem i nazwiskiem z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii
w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska,”
w sekretariacie Urzędu Gminy Świlcza (pokój 205) lub przesłać pocztą na adres:
Urząd Gminy w Świlczy
36 – 072 Świlcza 168,
w terminie do dnia: 09.05.2024 r. do godz. 15.00
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Świlcza po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane. Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu Gminy Świlcza. Nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
Informacje o kandydatach spełniających wymagania formalne, miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej oraz wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Świlcza www.bip.swilcza.com.pl .
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie