Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Dni Funduszy Europejskich w Podkarpackim Centrum Innowacji
Studiuj transport - spedycję - logistykę
Wesołych Świąt życzy Smak Górno

Doradca ds. powietrza i energii - oferta pracy

Opublikowano: 2024-04-25 11:50:50, przez: admin, w kategorii: Oferty pracy

POWIAT RZESZOWSKI.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

WÓJT GMINY ŚWILCZA

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

 

Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii

 

w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE

w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska

w Urzędzie Gminy Świlcza

 

Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:

Urząd Gminy Świlcza

36-072 Świlcza 168

Liczba stanowisk pracy: 1 etat

 

1. Kandydaci przystępujący do składania ofert powinni spełniać następujące wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki lub budownictwa,

  2. obywatelstwo polskie,

  3. minimum 2 – letni staż pracy,

  4. niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,

  5. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,

  6. nieposzlakowana opinia,

  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku,

  8. umiejętność biegłej obsługi komputera (pakiet MS Office), urządzeń biurowych,

  9. znajomość regulacji prawnych:

  1. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska,

  2. Programu Ochrony Powietrza oraz tzw. uchwały antysmogowej (Uchwała Nr LII/869/18 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 23 kwietnia 2018 r.),

  3. ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii,

  4. ustawa o samorządzie gminnym,

  5. ustawa o pracownikach samorządowych,

  1. gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia studiów podyplomowych finansowanych w ramach projektuLIFE PODKARPACKIE),

 

2. Preferowane kwalifikacje dodatkowe:

  1. wykształcenie wyższe z zakresu odnawialnych źródeł energii, planowania przestrzennego, geodezji i kartografii, chemii, biologii lub kierunków pokrewnych,

  2. minimum 6 miesięczny staż pracy w administracji publicznej lub w instytucjach ochrony środowiska,

  3. prawo jazdy kat. B,

  4. dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, praca w terenie,

  5. samodzielność w realizacji działań (umiejętność planowania pracy, zarządzania pracą oraz czasem),

  6. umiejętność sprawnej organizacji pracy,

  7. umiejętność działania w sytuacjach stresowych,

  8. umiejętność szybkiego uczenia się, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw,

  9. doświadczenie w realizacji projektów unijnych,

  10. komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów,

  11. umiejętność prowadzenia korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami itp.

  12. wysoka kultura osobista, rzetelność, cierpliwość, pracowitość.

 

3. Do zakresu wykonywanych zadań na stanowisku w szczególności należeć będzie:

  1. zapewnienie wsparcia doradczego mieszkańcom przy wymianie źródeł ciepła (w tym na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych (np. Czyste Powietrze, STOP SMOG, Mój Prąd, Ciepłe Mieszkanie, Moje Ciepło, Agroenergia, ulga termomodernizacyjna itp.);

  2. zapewnienie wsparcia doradczego osobom ubogim energetycznie – współpraca z GOPS/MOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz przekazania danych osobowych (pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania oraz w znalezieniu środków na termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania, w tym na OZE);

  3. prowadzenie kontroli palenisk domowych (informowanie o wymaganiach uchwały antysmogowej i Programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego (PPOP), konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązaniach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym, itp. oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii);

  4. prowadzenie lokalnych działań informacyjno–edukacyjnych (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja spotkań z lokalnymi liderami, np. strażą gminną/miejską, Policją, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania – w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie; przekazywanie informacji na lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia w zakresie poprawy jakości powietrza, racjonalnego zużycia energii, itp.);

  5. identyfikacja budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych na realizację niezbędnych działań;

    Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
    Życzenia posła Zdzisława Gawlika z okazji Wielkanocy

  6. kontakt z podmiotami/instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, w tym z Biurem Informacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego;

  7. współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych (planów, raportów, programów, strategii, itp.);

  8. wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych;

  9. sprawozdawczość z działań naprawczych PPOP;

  10. współpraca z subregionalnymi doradcami biznesu i energii;

  11. przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań związanych z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego (prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej z realizacji projektu),

  12. współdziałanie i współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, w szczególności Referatem Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury w zakresie zagadnień termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych,

  13. w przygotowywaniu materiałów do projektu budżetu oraz przestrzeganie zapisów budżetu przy wykonywaniu zadań.

  14. stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym;

  15. zadania wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska (m.in. sporządzanie projektów programów ochrony środowiska, sprawozdawczość);

  16. prowadzenie ewidencji emisyjności budynków (prowadzenie sprawozdawczości);

  17. aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego oraz ich pozytywne ukończenie;

  18. stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach;

  19. udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,

  20. inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE Podkarpackie.

 

4. Warunki pracy:

  1. zatrudnienie w ramach umowy o pracę na czas realizacji projektu pn. „Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego: "Podkarpackie – żyj i oddychaj” - LIFE Podkarpackie, (czas trwania projektu do 31.12.2029 r.),

  2. praca w pełnym wymiarze czasu pracy,

  3. pakiet socjalny,

  4. praca na miejscu w budynku Urzędu Gminy Świlcza oraz w terenie,

  5. praca przy komputerze powyżej połowy dobowego czasu pracy,

  6. w przypadku podjęcia studiów podyplomowych, finansowanych w ramach ww projektu, osoba zatrudniona będzie zobowiązana do zawarcia umowy lojalnościowej.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wg załącznika),

  2. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

  3. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu,)

  5. własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  6. własnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,

  7. własnoręcznie podpisane oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,

  8. inne dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje w zakresie objętym wymaganiami dodatkowymi (np. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia),

  9. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,

  10. kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem), potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,

 

W miesiącu marcu 2024 r. w Urzędzie Gminy Świlcza wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6 %.

 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zaklejonej kopercie z adresem zwrotnym, imieniem i nazwiskiem z dopiskiem:

 

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii

w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE

w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska,”

 

 

w sekretariacie Urzędu Gminy Świlcza (pokój 205) lub przesłać pocztą na adres:

 

Urząd Gminy w Świlczy

36 – 072 Świlcza 168,

w terminie do dnia: 09.05.2024 r. do godz. 15.00

 

Życzenia posłanki Teresy Pamuły

Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Świlcza po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane. Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu Gminy Świlcza. Nie dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.

Informacje o kandydatach spełniających wymagania formalne, miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej oraz wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Świlcza www.bip.swilcza.com.pl .

 Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie

Zarządzenie Nr 69.2024 Wójta Gminy Świlcza z dnia 24 kwietnia 2024 r. o naborze w celu wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze - podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii w ramach projektu LIFE POD KARP ACK1E w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij