Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Operator CNC w JPB Systeme - oferta pracy
Studiuj w Rzeszowie! Wybierz WSPiA!
PKS Rzeszów - oferty pracy

O sprzedaży i marketingu na Mega Rzeszów Conference 2013

Opublikowano: 2013-10-27 14:14:08, przez: admin, w kategorii: Biznes

RZESZÓW. Jak promować marki wrażliwe? W jaki sposób prowadzić kampanie adresowane dla kobiet? Czy muzyka i zapach wpływają na sprzedaż? Jak budować relacje z klientem? Czy biznes jest przygodą życia? To jedne z wielu pytań na których odpowiedzi poszukiwali zainteresowani tematyką handlu i marketingiem.

Jacek Walkiewicz, autor programów szkoleniowych dla firm i korporacji podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał BiałoruckiJakub Szpunar z agencji BC Group Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał BiałoruckiJakub Zajdel z agencji  Consulting&More podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał Białorucki
Jacek Walkiewicz, autor programów szkoleniowych dla firm i korporacji podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał Białorucki

Jacek Walkiewicz, autor programów szkoleniowych dla firm i korporacji podczas Mega Rzeszów Conference 2013. Fot. Rafał Białorucki

 

W piątek, tj. 25 października, w Hotelu Hilton Garden Inn w Milenium Hall odbyła się „Mega Rzeszów Conference 2013”. Wydarzenie to zgromadziło ponad 200 uczestników z różnych miast Podkarpacia.

– Celem konferencji było poszerzenie wiedzy o sprzedaży i marketingu. Chcemy także udowodnić, że współpraca obu tych branż wpływa na sukces firmy – mówi Alicja Leś, pomysłodawca i współorganizator konferencji.

Podczas wydarzenia nie zabrakło wystąpień wybitnych prelegentów, którzypodzielili się wiedzą i doświadczeniem z dziedziny handlu i marketingu. Jakub Zajdel z agencji Consulting&More, mówił o promocjach marek wrażliwych, czyli alkoholu i papierosów.

– Mimo, że przepisy uniemożliwiają promocję tych artykułów, to właśnie marketingowcy poprzez skuteczną komunikację mogą dotrzeć do klienta finalnego – powiedział Jakub Zajdel.

Innowator Podkarpacia 2025

Ekspert zaprezentował przykłady kampanii dóbr wrażliwych. Ich promocja odbywa się przy okazji pokazów mody, prestiżowych zawodów sportowych, imprez klubowych, spotkań biznesowych lub eventów dla celebrytów. Marki współpracują z projektantami mody (np. „Żubranko” - ubranie dla marki Żubrówka). Do promocji wykorzystuje się także ambasadorów, np. Bruce Wilis i Sobieski lub Bogusław Lidna i Bols. W promocji istotne jest lokowanie produktu (np. marki Warka i Camel w filmie „Operacja Samum”). Pojawiają się także kampanie społeczne promujące odpowiedzialne picie alkoholu.

Kampanie adresowane dla pań przybliżyła Anita Kijanka z agencji ComCreation. Dzisiejsza kobieta to osoba zmysłowa. Reklamy dla pań podkreślają styl i elegancję, co widać na przykładzie perfum i ubrań. Obecna kobieta to także silna osoba, z której zdaniem liczy się mężczyzna podczas zakupu sprzętu AGD/RTV, produktów finansowych, artykułów spożywczych i środków czystości.

Decyzje dokonywane podczas zakupów w dużej mierze spowodowane są emocjami. Mówił o tym Jakub Szpunar z agencji BC Group. – Będąc w sklepie często dokonujemy zakupu wcześniej nie zaplanowanego. To efekt podpowiedzi naszego umysłu oraz emocji. Spada wówczas poziom inteligencji i racjonalnego myślenia. Istotna jest wtedy rola sprzedawcy, który zarządza emocjami klienta. To on powinien zapewnić poczucie świadomego zakupu, by klient nie żałował podjętej decyzji i ponownie wrócił do sklepu – powiedział Jakub Szpunar.

Aleksandra Portykus-Wincza z agencji Mood Media przybliżyła zagadnienia związane z marketingiem sensorycznym. Sprzedaż w centrach handlowych wspomagana jest przez muzykę, zapach, kolor wnętrz i światła. Galerie handlowe często emitują muzykę wolną i utwory klasyczne. Klient poświęca wówczas więcej czasu na zakupy, jest skłonny także do większych zakupów niż zwykle. Galerie chętnie stosują również tzw. aromamarketing, poprzez specjalny zapach w swoich wnętrzach, oddziaływają na decyzje zakupowe klientów.

Podczas konferencji uczestnicy wysłuchali także prelekcji Jacka Walkiewicza, autora programów szkoleniowych dla firm i korporacji. Jego zdaniem wiek 20-30 lat życia człowieka to najlepszy czas na realizację pasji i marzeń. Młodość jest cechą, która nie szuka ograniczeń w realizacji własnych pomysłów i pragnień. Człowiek po 30 roku życia powinien już rozpoznać swoją drogę zawodową. – Ważne jest by życie zawodowe sprawiało satysfakcję, było przygodą, która zagwarantuje wewnętrzną zgodę i siłę do działania dla człowieka – powiedział Jacek Walkiewicz.

Konferencję zakończyły warsztaty dotyczące sprzedaży i marketingu.

– Planujemy, by „MEGA Rzeszów Conference” była imprezą cykliczną i na stałe zagościła w Rzeszowie. Już teraz mamy zgłoszenia od interesujących prelegentów i kolejnych uczestników, także spoza Podkarpacia – mówi Alicja Leś.

Rafał Białorucki

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij