Urzędnik - doradca energetyczny. oferta pracy
POWIAT RZESZOWSKI.

Fot. pixabay/CC0
ORP.2110.2.2024
Świlcza, dnia 27.03.2024 r.
WÓJT GMINY ŚWILCZA
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii
w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska
w Urzędzie Gminy Świlcza
Nazwa i adres jednostki, miejsce wykonywania pracy:
Urząd Gminy Świlcza
36-072 Świlcza 168
Liczba stanowisk pracy: 1 etat
1. Kandydaci przystępujący do składania ofert powinni spełniać następujące wymaganianiezbędne:
1) wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, inżynierii środowiska, energetyki lub budownictwa,
2) obywatelstwo polskie,
3) minimum 2 - letni staż pracy,
4) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych,
6) nieposzlakowana opinia,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku,
8) umiejętność biegłej obsługi komputera (pakiet MS Office), urządzeń biurowych,
9) znajomość regulacji prawnych:
a) ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska,
b) Programu Ochrony Powietrza oraz tzw. uchwały antysmogowej (Uchwała Nr Lil/869/18 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 23 kwietnia 2018 r.),
c) ogólna znajomość zagadnień dotyczących klimatu i środowiska, energii,
d) ustawa o samorządzie gminnym,
e) ustawa o pracownikach samorządowych,
1 O) gotowość do podnoszenia kwalifikacji (stanowisko wiąże się z koniecznością odbycia studiów podyplomowych finansowanych w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE),
2. Preferowane kwalifikacje dodatkowe:
1) wykształcenie wyższe z zakresu odnawialnych źródeł energii, planowania przestrzennego, geodezji i kartografii, chemii, biologii lub kierunków pokrewnych,
2) minimum 6 miesięczny staż pracy w administracji publicznej lub w instytucjach ochrony środowiska,
3) prawo jazdy kat. B,
4) dyspozycyjność, gotowość do podróży służbowych, praca w terenie,
5) samodzielność w realizacji działań (umiejętność planowania pracy, zarządzania pracą oraz czasem),
6) umiejętność sprawnej organizacji pracy,
7) umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
8) umiejętność szybkiego uczenia się, nastawienie na realizację celów, podejmowanie inicjatyw,
9) doświadczenie w realizacji projektów unijnych,
10) komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów,
11) umiejętność prowadzenia korespondencji, rozmów telefonicznych oraz spotkań z przedstawicielami innych urzędów, interesariuszami itp.
12) wysoka kultura osobista, rzetelność, cierpliwość, pracowitość.
3. Do zakresu wykonywanych zadań na stanowisku w szczegó ności należeć będzie:
1) zapewnienie wsparcia doradczego mieszkańcom przy wymianie źródeł ciepła (w tym
na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych (np. Czyste Powietrze, STOP SMOG, Mój Prąd, Ciepłe Mieszkanie, Moje Ciepło, Agroenergia, ulga termomodernizacyjna itp.);
2) zapewnienie wsparcia doradczego osobom ubogim energetycznie – współpraca z GOPS/MOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym oraz przekazania danych osobowych (pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania oraz w znalezieniu środków na termomodernizację budynków, wymianę źródła ogrzewania, w tym na OZE);
3) prowadzenie kontroli palenisk domowych (informowanie o wymaganiach uchwały antysmogowej i Programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego (PPOP), konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązan ach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym, itp. oraz doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii);
4) prowadzenie lokalnych działań informacyjno-edukacyjnych (udzielanie porad i informacji mieszkańcom podczas lokalnych wydarzeń plenerowych, dystrybucja materiałów promocyjnych, organizacja spotkań z lokalnymi liderami, np. strażą gminną/miejską, Policją, kołami gospodyń wiejskich, lokalnymi grupami działania - w zakresie informowania o konieczności wymiany źródeł ogrzewania, wpływu smogu na zdrowie; przekazywanie informacji na lekcji w szkołach nt. wpływu smogu na zdrowie, działań możliwych do podjęcia w zakresie poprawy jakości powietrza, racjonalnego zużycia energii, itp.);
5) identyfikacja budynków publicznych wymagających termomodernizacji i wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych na realizację niezbędnych działań;
6) kontakt z podmiotami/instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, w tym z Biurem Infonnacji o Funduszach Europejskich Województwa Podkarpackiego;
7) współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych (planów, raportów, programów, strategii, itp.);
8) wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych;
9) sprawozdawczość z działań naprawczych PPOP;
1 O) współpraca z subregionalnymi doradcami biznesu i energii;
11) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań związanych z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego (prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej z realizacji projektu),
12) współdziałanie i współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy, w szczególności Referatem Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury w zakresie zagadnień termomodernizacyjnych, wymiany źródeł ogrzewania oraz pomoc w pozyskaniu środków krajowych i unijnych,
13) w przygotowywaniu materiałów do projektu budżetu oraz przestrzeganie zapisów budżetu przy wykonywaniu zadań.
14) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym;
15) zadania wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska (m.in. sporządzanie projektów programów ochrony środowiska, sprawozdawczość);
16) prowadzenie ewidencji emisyjności budynków (prowadzenie sprawozdawczości);
17) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego oraz ich pozytywne ukończenie;
18) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach;
19) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,
20) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE Podkarpackie.
4. Warunki pracy:
1) zatrudnienie w ramach umowy o pracę na czas realizacji projektu pn. ,,Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla Województwa Podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego: "Podkarpackie – żyj i oddychaj" - LIFE Podkarpackie, (czas trwania projektu do 31.12.2029 r.),
2) praca w pełnym wymiarze czasu pracy,
3) pakiet socjalny,
4) praca na miejscu w budynku Urzędu Gminy Świlcza oraz w terenie,
5) praca przy komputerze powyżej połowy dobowego czasu pracy,
6) w przypadku podjęcia studiów podyplomowych, finansowanych w ramach ww
projektu, osoba zatrudniona będzie zobowiązana do zawarcia umowy lojalnościowej .
5. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych (wg załącznika),
2) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy
lub zaświadczenie o zatrudnieniu,)
5) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym
wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe;
6) własnoręcznie podpisane oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności
prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
7) własnoręcznie podpisane oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
8) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje w zakresie objętym
wymaganiami dodatkowymi (np. dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia),
9) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego
stanowiska,
10) kserokopia dokumentu (poświadczona przez kandydata/tkę za zgodność z oryginałem),
potw erdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych,
W miesiącu lutym 2024 r. w Urzędzie Gminy Świlcza wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych nie osiągnął 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w zaklejonej kopercie z adresem zwrotnym, imieniem i nazwiskiem z dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Podinspektor - Doradca ds. powietrza i energii
w ramach projektu LIFE PODKARPACKIE
w Referacie Nieruchomości, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska,"
w sekretariacie Urzędu Gminy Świlcza (pokój 205) lub przesiać pocztą na adres:
Urząd Gminy w Świlczy
36- 072 Świlcza 168,
w terminie do dnia: 08.04.2024 r. do godz. 10.00
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Świlcza po wyżej wymienionym terminie nie będą
rozpatrywane. Decyduje data i godzina wpływu oferty do Urzędu Gminy Świlcza. Nie
dopuszcza się możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
Informacje o kandydatach spełniających wymagania formalne, miejscu przeprowadzenia
rozmowy kwalifikacyjnej oraz wyniku naboru będą umieszczone na stronie internetowej
Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Świlcza www.bip.swilcza.com.pl .
Do pobrania
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie