Aż 13 ofert na rozbudowę DW 986 Ostrów-Ropczyce i budowę mostu na Wielopolce
PODKARPACKIE. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zarezerwował na tę inwestycję 27 242 723 zł.

Zdjęcie ilustracyjne.Fot. Pixabay/CC0
Kilka ofert zmieściło się cenowo w założonym przez PZDW limicie kosztów. Najniższą cenę zaoferował pruszkowski Strabag - 24 370 044 zł. Niewiele droższa jest oferta dębickiego Remostu - 24 921 774 zł. Pierwszą trójkę najtańszych ofert zajmuje ta, złożona przez Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe z Dębicy - 25 571 281 zł.
W limicie cenowym mieszczą się jeszcze oferty dwóch konsorcjów: Eurovii Polska i Warbudu - 26 832 531 zł oraz spółk PBI (Infrastruktura i WMB) - 26 935 919 zł. Kilka innych przekracza go tylko nieznacznie (INTOP Tarnobrzeg, Budimex, Nowak-Mosty, Sarinż). Cena najdroższej oferty, firmy Promost Południe z Będzina, wynosi 32 645 152 zł.
Rozbudowa DW 986 Ostrów - Ropczyce wraz budową mostu na Wielopolce w Ostrowie jest częścią większego projektu. Na tę drugą PZDW również prowadzi już postępowanie. Dotyczy ona budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka w Ropczycach, plus przebudowy dróg dojazdowych.
W sumie, łączna długość dróg do przebudowy wynosi ponad 2,4 km. Powstać też mają ścieżki pieszo-rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, a także przebudowana infrastruktura kolejowa (m.in. urządzenia SRK i trakcja kolejowa).
Całe przedsięwzięcie ma być „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”.
PZDW dysponuje już zezwoleniem na realizację inwestycji (czerwiec 2022 r.). Będzie ona współfinansowana z Rządowego Funduszu „Polski Ład”.
Realizacja obu zadań miałaby potrwać 20 miesięcy.
.