Promost Consulting inżynierem kontraktu V etapu budowy łącznika autostrady A4 - Rzeszów Zachód z S19
PODKARPACKIE. O kontrakt walczyło ośmiu oferentów. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zarezerwował na to zadania 728 306 zł. Ostatecznie zapłaci 1 076 742 zł.

Była to zresztą najniższa cena zaproponowana w przetargu przez wszystkich oferentów. Na drugim miejscu plasowała się oferta ZDI z Zamościa - 1 330 318 zł, zaś na trzecim krakowska Firma Inżynierska Arcus - 1 340 700 zł. Cena najdroższej oferty, firmy ZBM z Warszawy, wynosiła aż 2 842 298 zł.
Przypomnijmy, chodzi o łącznik DW 869 pomiędzy autostradą A4 a DK9 i drogą ekspresową S19 w Rudnej Małej. Sam wykonawca inwestycji został już wybrany. To konsorcjum firm Antex II i Wysowa Mosty. Budowa będzie kosztować 57 115 280 zł.
Przypomnijmy, realizacja ostatniego z etapów budowy drogi wojewódzkiej nr 869, łączącej autostradę A4 (węzeł Rzeszów Zachód), drogę krajową nr 9 i drogę ekspresową S19, będzie polegała na budowie 3,3 km odcinka drogi pomiędzy węzłem A4 Rzeszów Zachód i węzłem na skrzyżowaniu DK9 i DW869. Powstanie droga klasy G, jednojezdniowa dwupasmowa, wraz ze skrzyżowaniami, obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Włączenie drogi wojewódzkiej do węzła Rzeszów Zachód poprzez projektowane rondo zapewni możliwość przyszłościowej kontynuacji w kierunku północnym (nowy przebieg DK9) i zachodnim (do DK94). Pozwoli też na dalszy rozwój i poprawę komunikacji terenów istniejącej strefy przemysłowej.
Realizacja V etapu inwestycji miałaby potrwać 44 miesiące.