Co z budową w Sanoku nowego mostu na Sanie
SANOK. W drugim przetargu co pawda liczba oferentów nieco się zmniejszyła, ale i ceny ofert są już dużo atrakcyjniejsze.

Fot. Sweco Polska
A właściwie, to dużo, dużo, dużo... atrakcyjniejsze. W pierwszym postępowaniu - przypomnijmy - przy założonym limicie kosztów w wysokości 87 000 000 zł, cena najtańszej oferty, firmy Sarinż z Warszawy, wynosiła 104 281 712 zł, a tej najdroższej aż 144 981 367 zł (Himmel i Papesch z Opola).
Teraz zaś wszystko zaczyna się od ceny 77 679 394 zł (konsorcjum spółek NDI z Sopotu). Druga oferta wyceniona jest na 78 668 142 zł (Sarinż), a trzecia na 84 517 036 zł (Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej). W ogóle w limicie kosztów zmieścilo się w sumie pięciu wykonawców. Kilku innych przekroczyło go nieznacznie. Najdroższa oferta, firmy Banimex z Będzina, wyceniona jest na 108 457 527 zł (do przetargu stanęło 11 oferentów).
Przypomnijmy, koncepcję i dokumentację projektową dla inwestycji opracowało Sweco Polska.
Zakres zamówienia obejmuje m.in. „budowę drogi gminnej nr G117077R ul. Jana III Sobieskiego jednojezdniowej (1/2) od istniejącego skrzyżowania z drogą gminną nr G 117077R ul. Żwirki i Wigury/Zamkowa do końca opracowania o długości 628 m (w tym zakresie uwzględniono długość projektowanego mostu w nowym przebiegu ul. Gajowej) wraz z infrastrukturą; rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 886 dwujezdniowej (2/2) na odcinku od skrzyżowania z ul. A. Mickiewicza do projektowanego ronda i jednojezdniowej (1/2) od projektowanego ronda do końca opracowania o długości 300 m wraz z infrastrukturą; budowę odcinka drogi gminnej ul. Aleksandra Rybickiego (nowy przebieg) (…) wraz z infrastrukturą; rozbudowę odcinka starodroża drogi gminnej nr G 117064R ul. Aleksandra Rybickiego (…) wraz z infrastrukturą; budowę i przebudowę ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych; budowę i rozbudowę skrzyżowań wraz z infrastrukturą; budowę 11 zjazdów indywidualnych, przebudowę 6 zjazdów indywidualnych oraz przebudowę 2 zjazdów publicznych i budowę 2 zjazdów publicznych; budowę mostu na rzece San o długości całkowitej (wraz ze skrzydłami przyczółków) 275,40 m i szerokości 17,90 m, wraz z infrastrukturą oraz budową stałych i tymczasowych podpór mostowych w nowym przebiegu drogi gminnej”.
Plus oczywiście cała infrastruktura techniczna.
Budowa nowej przeprawy miałaby potrwać 28 miesięcy.