Pracownik ds. kadr i płac
PRZEMYŚL.
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu
37-700 Przemyśl Ul. Mickiewicza 34
Ogłoszenie nr 122403 / 14.06.2023
Specjalista
Do spraw: osobowych funkcjonariuszy w Sekcji Spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia
Wynagrodzenie zasadnicze nie mniej niż 4319,57 zł brutto
Osoba na tym stanowisku:
przygotowuje dla Komendanta Oddziału projekty rozkazów personalnych i decyzji dotyczących funkcjonariuszy, w szczególności w zakresie przenoszenia, delegowania, powierzania obowiązków, mianowania na stanowiska służbowe, przyznawania, podwyższania, obniżania dodatku służbowego/ funkcyjnego, mianowania do służby stałej wraz z przyznaniem zasiłku na zagospodarowanie, przenoszenia do dyspozycji Komendanta Oddziału, wyróżniania
przygotowuje wnioski, propozycje kadrowe, stanowiska, opinie i projekty poleceń w sprawach: przeniesień, delegowań, mianowań na stanowiska służbowe, wyróżnień, mianowań na stopnie SG, przeprowadzania czynności oceniających predyspozycje do służby na zajmowanym stanowisku służbowym, zezwolenia na podjęcie zajęcia zarobkowego poza służbą, próśb i wniosków funkcjonariuszy służby stałej i przygotowawczej w zakresie właściwości Sekcji Spraw Osobowych
opiniuje oraz ewidencjonuje wnioski funkcjonariuszy o wyrażenie zgody na podjęcie zajęcia zarobkowego poza służbą oraz przygotowywuje zawiadomienia dla funkcjonariuszy w przedmiotowym zakresie
ewidencjonuje dane dotyczące wyróżnień funkcjonariuszy w kadrowych systemach teleinformatycznych, dane dotyczące udzielonych zezwoleń na podjęcie dodatkowego zajęcia zarobkowego poza służbą, dane dotyczące próśb o przeniesienie oraz dokonanych przeniesień funkcjonariuszy
przygotowuje projekty pisemnych zawiadomień i zaświadczeń dla funkcjonariuszy w zakresie właściwości Sekcji
sporządza projekty opinii do próśb funkcjonariuszy o przeniesienie oraz przygotowuje niezbędną dokumentację kadrową przesyłaną wraz z przedmiotową prośbą
prowadzi dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem służbowym funkcjonariuszy SG zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie poprzez: zakładanie teczek akt osobowych, prowadzenie i aktualizowanie teczek akt osobowych, kończenie prowadzenia teczek akt osobowych, prowadzenie i aktualizacja rejestru akt osobowych
archiwizuje teczki akt osobowych funkcjonariuszy zwolnionych ze służby, celem ich przesłania do Archiwum SG w Szczecinie
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe
Doświadczenie zawodowe powyżej 1 roku pracy w obszarze kadr
Znajomość przepisów regulujących tok służby w Straży Granicznej, zwłaszcza ustawy o Straży Granicznej
Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Bardzo dobra znajomość obsługi komputera
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe:
Znajomość ustawy o Służbie Cywilnej
Umiejętność organizowania pracy własnej
Umiejętność pracy w zespole
Co oferujemy
Indywidualny rozkład czasu pracy
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
Miejsce do odświeżenia się
Miejsce parkingowe na terenie urzędu
Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”
"Nagrody jubileuszowe"
Możliwość rozwoju i współpracy ze specjalistami
Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
Dostępność
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6%.
Deklaracja dostępności:
https://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/wolnytekst/39328,Deklaracja-dostepnosci.html
Warunki pracy
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych (rozkazów personalnych), opinii, zawiadomień związanych ze stosunkiem służbowym funkcjonariuszy.
CHARAKTER STANOWISKA I SPOSÓB WYKONYWANIA NA NIM ZADAŃ oraz CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: Praca biurowa. System podstawowy (godz. pracy od 07:30 do 15:30). Praca wymagająca dyspozycyjności. Praca związana z obsługą klienta.
MIEJSCE I OTOCZENIE OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY: Praca biurowa w siedzibie urzędu/wydziału w pomieszczeniach zlokalizowanych w budynku wielokondygnacyjnym na terenie Komendy BiOSG. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na parterze. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner. Brak oznaczeń dla osób niewidomych. Możliwość poruszania się po budynku, zainstalowane windy/podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety. Brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym. Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe dla pracowników.
UPOWAŻNIENIA I PEŁNOMOCNICTWA: Upoważnienie do dostępu i przetwarzania danych osobowych funkcjonariuszy, upoważnienie do dostępu do specjalistycznego kadrowego systemu komputerowego.
ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ: Zadania wykonywane na tym stanowisku charakteryzują się dużą złożonością. Wymagają od pracownika bardzo dobrej znajomości ustawy o Straży Granicznej oraz kodeksu postępowania administracyjnego, aktów wykonawczych, jak również przepisów wewnętrznych SG. Konieczna jest również znajomość przepisów dotyczących obiegu dokumentów i ochrony informacji. Częste zmiany przepisów wymagają od pracownika bieżącej aktualizacji posiadanej wiedzy oraz umiejętność interpretacji przepisów. Zadania na tym stanowisku wymagają od pracownika kreatywności. Pracownik dokonuje wyboru jednego z kilku dostępnych rozwiązań, a wybór najlepszego jest uzależniony od oceny pracownika. Opinie sporządzone przez pracownika zajmującego stanowisko mają wpływ na podejmowane decyzje. Z uwagi na szeroki aspekt realizowanych zadań z zakresu spraw osobowych funkcjonariuszy na stanowisku wymagana jest umiejętność argumentowania. Przykłady: sporządzanie rozkazów personalnych dotyczących wielu aspektów stosunku służbowego funkcjonariuszy, np.: przyjęcia do służby przygotowawczej, mianowania na stanowisko, przeniesienia, delegowania.
NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA: Zadania realizowane na tym stanowisku wykonywane są od początku do końca samodzielnie, a osoba zajmująca to stanowisko odpowiada za organizację pracy na tym stanowisku. Pracownik zatrudniony na tym stanowisku w znacznej części samodzielnie decyduje o organizacji swojej pracy w taki sposób, aby realizować powierzone zadania terminowo i fachowo zachowując przede wszystkim terminy wynikające z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego. Przykłady: pracownik samodzielnie ustala kolejność wykonywanych zadań, decydując które zadania należy zrealizować w pierwszej kolejności, najczęściej kierując się wymogami dotrzymania terminów wynikających z przepisów prawa administracyjnego; w sytuacjach bezprecedensowych osoba zajmująca to stanowisko pracy przedstawia bezpośredniemu przełożonemu propozycję rozwiązania problemu wraz z argumentacją i ewentualnymi zagrożeniami wynikającymi z proponowanego rozwiązania.
Dodatkowe informacje
Nie rozpatrzymy oferty, którą złożyłeś/nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
Uzupełnianie ofert jest możliwe do dnia 26.06.2023 r.
W ofercie podaj dane kontaktowe - adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu.
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie, listownie lub mailowo(brak kontaktu jest równoznaczny z rezygnacją z dalszego postępowania rekrutacyjnego);
Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
Jeśli dokumenty składasz za pośrednictwem ePUAP, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenieoryginałów wymaganych oświadczeń (do wglądu).
Aplikacje kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.
UWAGA! kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i uwiarygodnionewłasnoręcznym podpisem oświadczenia. Za aplikację uwiarygodnioną własnoręcznym podpisem uważasię aplikację, w której wszystkie oświadczenia są opatrzone przez kandydatkę/kandydata datą i własnoręcznym / kwalifikowanym / zaufanym podpisem. Ponadto, w liście motywacyjnym wskaż sygnaturę/numer ogłoszenia lub nazwę stanowiska, na które aplikujesz.
Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przeztłumacza przysięgłego.
Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, które wymagamy lub zalecamy.
Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów w ogłoszeniudotyczących wymaganych dokumentów (wymienionych w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumentyniezbędne)”.
Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami, które spełniają wymagania zawarte wniniejszym ogłoszeniu. JEŻELI PODANE DANE BĘDĄ OBEJMOWAŁY SZCZEGÓLNE KATEGORIE DANYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 9 UST. 1 RODO, KONIECZNA BĘDZIE WYRAŹNA ZGODA NA ICH PRZETWARZANIE.
Procedura naboru odbywa się zgodnie z zasadami przyjętymi w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej na czas trwania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
DODATKOWE informacje dotyczące naboru na stanowiska cywilne, dostępne są na stronie BiOSG w zakładce: "PRACA W BiOSG" pod adresem:
http://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni
Proszę o korzystanie ze wzoru oświadczenia obowiązującego przy naborze do pracy, który jest również dostępny na stronie BIP BiOSG, w zakładce "Wolne stanowiska w Służbie Cywilnej" pod adresem:
http://www.bip.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/s02/wolne-stanowiska-w-slu
Procedura naboru / przepisy / wzory dokumentów / poradnik dla kandydata / metody/techniki naboru / klauzula
informacyjna:
https://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni/21161,PROCEDURA-NABORU-NA-STANOWISKA-CYWILNE.html
Aplikując oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
PLANUJEMY NASTĘPUJĄCE METODY/TECHNIKI NABORU:
1. Selekcja składa się z dwóch etapów:
a) I etap – preselekcja (weryfikacja ofert pod względem formalnym);
b) II etap – selekcja właściwa:
- weryfikacja ofert pod względem spełnienia wymagań dodatkowych określonych w ogłoszeniu,
- rozmowa kwalifikacyjna.
W ramach II etapu komisja może podjąć decyzję o przeprowadzeniu dodatkowej weryfikacji, w szczególności:
a) test kwalifikacyjny (np. test wiedzy lub zadanie praktyczne),
b) inne narzędzia selekcyjne.
Dokumenty niezbędne:
CV i list motywacyjny
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Aplikuj do 26 czerwca 2023
W formie papierowej z dopiskiem: "ogłoszenie nr 122403" na adres:
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej im. gen. bryg. Jana Tomasza Gorzechowskiego, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl - złożenie aplikacji w siedzibie BiOSG, w godz. pracy Oddziału;
- za pośrednictwem urzędu pocztowego (datę nadania w urzędzie pocztowym ustala się na podstawie daty stempla pocztowego);
- w formie elektronicznej, za pośrednictwem ePUAP (za datę wpływu aplikacji do urzędu przesłanej za pośrednictwem ePUAP, uważa się datę wpływu na skrzynkę podawczą urzędu).
APLIKACJE ZŁOŻONE W INNEJ FORMIE, NIŻ OKREŚLONEJ POWYŻEJ, W TYM ZA POMOCĄ POCZTY E-MAIL, NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego:
Sekcja Organizacji i Naboru Wydziału Kadr i Szkolenia BiOSG - 16
673 2254, 16 673 2875.
WIĘCEJ O PRACY W URZĘDZIE
Dokumenty należy złożyć do: 26.06.2023
Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu informuje, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej, ul.Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, tel. +48 16/6732000, e-mail: komendant.biosg@strazgraniczna.pl
2. Inspektorem ochrony danych jest Naczelnik Wydziału Ochrony Informacji BiOSG, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl, tel.+48 16/6732110, email: woi.biosg@strazgraniczna.pl
3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest:art. 6 ust. 1 lit. b RODO;art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w Bieszczadzkim Oddziale SG;
5. Podanie swoich danych jest dobrowolne, osoba, która ich nie poda nie będzie mogła brać udziału w naborze do pracy;
6. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób, który spowoduje zautomatyzowane podjęcie decyzji wobec Pani/Pana, jak również Pani/Pana dane nie będą poddawane profilowaniu
7. Pani/Pana dokumenty, złożone do celów rekrutacyjnych będą przechowywane w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej przez okres niezbędny do czasu przeprowadzenia naboru do pracy (z uwzględnieniem okresu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, w których Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska). Złożone dokumenty nie są zwracane, a po zakończeniu procedury naboru, dokumenty kandydatów,którzy nie zostali wybrani zostają komisyjnie zniszczone. Dokumenty osoby przyjętej do pracy zostaną włączone do teczki akt osobowych, a po zakończeniu pracy zostaną z archiwizowane i będą przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł;
8. Z chwilą zakończenia procedury naboru, zakres przetwarzanych Pana/Pani danych osobowych, kandydatów nieprzyjętych do pracy zostaje ograniczony do: imienia, nazwiska, daty urodzenia, miejsca zamieszkania oraz rodzajui nazwy aplikowanego stanowiska i będą przetwarzane przez okres do 10 lat od dnia złożenia dokumentów do celów statystycznych. Po upływie w/wym. okresu, dane zostaną bezpowrotnie, automatycznie usunięte;
9. Pani/Pana dane nie będą przekazywane odbiorcom danych innym niż podmioty uprawnione na podstawie przepisówprawa;
10. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego, jak również do organizacji międzynarodowych
11. Ma Pani/Pan prawo do:
uzyskania od ADO informacji, czy Pani/Pana dane są przetwarzane i w jakim zakresie, dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich sprostowania,
wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,żądania ograniczenia przetwarzania danych,
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
żądania usunięcia danych osobowych,
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeśli stwierdzi Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy.
Informacje o wymogu podania danych:
Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.