Dwie oferty na budowę parkingów park&ride dla PKA w gminie Głogów Małopolskim
GŁOGÓW MŁP. Możliwe jednak, że gmina będzie musiała powtórzyć przetarg. Ceny ofert są za wysokie.

Fot. Pixabay/CC0
Szczególnie ta, złożona przez firmę Matbud z Boguchwały. Wyceniła ją ona aż na 1 486 724 zł. Konkurent ze Zgłobnia, firma Art-Rem, jest wyraźnie tańszy - 980 433 zł. Tyle tylko, że gmina chciała wydać na inwestycję góra 647 600 zł.
Przypomnijmy, gmina planuje budowę dwóch parkingów - w Głogowie Młp. (obręb Rudna Mała) oraz w Budach Głogowskich.
Pierwszy parking miałby pomieścić 50 samochodów, zlokalizowanych „częściowo wzdłuż jezdni drogi gminnej wewnętrznej oraz częściowo prostopadle do drogi gminnej”. Powstać ma również wiata rowerowa oraz nowy chodnik.
Z kolei parking w Budach Głogowskich przewidziany jest dla 20 aut. I tam powstać ma wiata rowerowa oraz nowy chodnik, a dodatkowo droga manewrowa.
Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)
Budową kilku wiat rowerowych w Rzeszowie zajmie się Elektron-tech
RZESZÓW. Wybór był o tyle prosty, że firma z Padwi Narodowej była jedynym oferentem.
Ostatecznie za budowę pięciu modułowych wiat rowerowych w kilku punktach miasta Rzeszów zapłaci 1 140 394 zł. To nieco mniej niż wynosił szacunkowy koszt inwestycji - 1 250 001 zł.
Wiaty stanąć mają: w parku przy al. Cieplińskiego (w części parku sąsiadującej z Liceum Sióstr Prezentek), przy al. Rejtana (obok przystanku Rejtana/Paderewskiego 10), przy ul. Łukasiewicza (obok przystanku Łukasiewicza pętla 08), przy al. Powstańców Warszawy (obok przystanku Powstańców Warszawy Politechnika 04) oraz przy ul. Hetmańskiej (obok Stadionu Miejskiego w Rzeszowie).
W każdej z nowych wiat będzie miejsce przynajmniej dla 35 rowerów. Powierzchnia wiat będzie miała maksymalnie 35 m2 a wysokość trzy metry. Wewnątrz wiat zamontowane będą dwupoziomowe stalowe stojaki rowerowe. Będą one wyposażone w system rolkowy oraz urządzenia hydrauliki siłowej wspomagające wyniesienie oraz zniesienie roweru z górnego poziomu. Będą także posiadać dodatkowe uchwyty umożliwiające zapięcie roweru o ramę.
Wiaty będą wyposażone w oświetlenie typu LED oraz dwie kamery monitoringu.
Budowa wiat rowerowych jest zadaniem współfinansowanym z funduszy Unii Europejskiej.