Pracownik ds. administracyjno-biurowych
RZESZÓW.

Fot. Pixabay/CC0
SP. 1102.1.3.2023
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy
referent w dziale obsługi klienta i spraw administracyjno – biurowych
Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
35-025 Rzeszów
ul. Jagiellońska 26
1. Wymagania niezbędne:
a) Wykształcenie: co najmniej średnie
b) doświadczenie zawodowe: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z problematyką świadczeń rodzinnych lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego lub dodatków mieszkaniowych,
c) obywatelstwo polskie,
d) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
e) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
f) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość i umiejętność stosowania przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
b) znajomość aktów prawnych:
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
- ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne,
- ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
oraz aktów wykonawczych do ww. ustaw,
c) znajomość obsługi komputera, w tym pakietu Microsoft Office,
d) znajomość i umiejętność obsługi urządzeń biurowo-technicznych (np. fax, skaner, kserokopiarka itp.),
e) rzetelność, terminowość, odpowiedzialność, efektywność, kreatywność, umiejętność planowania i organizacji pracy,
f) komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych, wysoka kultura osobista, umiejętność pracy samodzielnej jak i współpracy w zespole,
g) dyspozycyjność, odporność na stres.
3. Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało w szczególności:
a) obsługa osób otrzymujących oraz osób ubiegających się o świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, jednorazowe świadczenie z tytułu urodzenia dziecka niepełnosprawnego, dodatki mieszkaniowe, zryczałtowane dodatki energetyczne, świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy, refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r., a w szczególności:
- udzielanie niezbędnych i wyczerpujących informacji na temat przysługujących uprawnień do w/w świadczeń,
- wydawanie formularzy wniosków wraz z załącznikami oraz pomoc w ich wypełnianiu,
- przyjmowanie, rejestrowanie oraz przekazywanie przyjętych wniosków do poszczególnych działów Pionu Świadczeń Socjalnych,
b) prowadzenie spraw w zakresie obsługi kancelaryjnej Pionu Świadczeń Socjalnych, w tym w szczególności:
- odbieranie korespondencji,
- przygotowanie korespondencji do wysłania,
- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej oraz dbanie o sprawny i prawidłowy obieg dokumentów,
- obsługa poczty elektronicznej,
- sporządzanie czystopisów pism,
- przygotowanie i wydawanie zaświadczeń,
- prawidłowe przechowywanie i przygotowanie do archiwum dokumentów i akt dotyczących wykonywanych zadań,
- odbieranie telefonów, przyjmowanie i łączenie rozmów, nadawanie faksów.
4. Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
a) umowa o pracę na czas określony planowana od miesiąca kwietnia/maja 2023 r.,
b) pełny wymiar czasu pracy w systemie równoważnego czasu pracy wg ustalonego harmonogramu,
c) miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie, ul. Jagiellońska 4, 35-025 Rzeszów,
d) budynek piętrowy, usytuowanie stanowiska pracy na parterze (brak windy, sanitariat niedostosowany dla potrzeb osoby niepełnosprawnej),
e) praca w pozycji siedzącej przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
f) obsługa urządzeń biurowo-technicznych i narzędzi informatycznych,
g) praca wymagająca wysokiego stopnia samodzielności oraz umiejętności zarządzania czasem, a także odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem w bezpośrednim kontakcie z klientem.
5. Oferujemy:
a) stabilne zatrudnienie,
b) możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń,
c) ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze,
d) terminowo wypłacane wynagrodzenie,
e) możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia pracowniczego,
f) dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek lub szkieł kontaktowych,
g) możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej,
h) dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
i) dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
j) dodatkowe wynagrodzenie roczne przysługujące pracownikom jednostek sfery budżetowej.
6. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MOPS, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.
7. Wymagane dokumenty:
a) życiorys – CV z podaniem danych umożliwiających kontakt oraz dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej, opatrzony własnoręcznym podpisem,
b) list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
c) kserokopie dokumentów poświadczających co najmniej średnie wykształcenie,
d) kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z problematyką świadczeń rodzinnych lub świadczeń z funduszu alimentacyjnego lub dodatków mieszkaniowych (np. świadectwa pracy, aktualne zaświadczenia),
e) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie opatrzony własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
f) oświadczenie kandydata, że jest obywatelem polskim opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
g) oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowaną opinią opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
h) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą,
i) oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, opatrzone własnoręcznym podpisem i bieżącą datą.
8. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do Sekretariatu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ul. Jagiellońska 26 albo przesłać pocztą na adres 35-025 Rzeszów, ul. Jagiellońska 26, w terminie do dnia 19 kwietnia 2023 r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Referent w Dziale Obsługi Klienta i Spraw Administracyjno-Biurowych” (decyduje data wpływu do MOPS).
9. Aplikacje, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
10. Kandydaci, którzy nie spełnią wymagań formalnych, w tym w zakresie, o którym mowa w pkt 7, nie zostaną dopuszczeni do kolejnego etapu naboru, o czym zostaną powiadomieni pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
11. Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze zostaną powiadomieni pocztą lub pocztą elektroniczną lub telefonicznie o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru.
12. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.erzeszow.pl) i na tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rzeszowie ul. Jagiellońska 26.
13. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwanego dalej „RODO” informuję:
a) Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rzeszowie reprezentowany przez Dyrektora z siedzibą ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów. Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
- listownie: ul. Jagiellońska 26, 35-025 Rzeszów,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@mopsrzeszow.pl,
- telefonicznie: (17) 853-39-27, (17) 853-57-53, (17) 853-51-33.
b) Inspektor ochrony danych
Mogą Państwo kontaktować się również z wyznaczonym inspektorem ochrony danych za pośrednictwem poczty elektronicznej: iod@mopsrzeszow.pl lub listownie na podany wyżej adres.
c) Cele i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust.1 lit. b, c RODO oraz art.10 RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Przepisy prawa pracy: art. 221 Kodeksu pracy, przepisy szczególne określające wymogi kandydata na aplikowane stanowisko.
d) Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
- podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa,
- podmioty, którym Administrator powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie zawartych umów (tzw. podmioty przetwarzające).
e) Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. Dane osobowe w dokumentach aplikacyjnych kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dane osobowe z dokumentów aplikacyjnych kandydatów, którzy
w wyniku naboru zostali najwyżej ocenieni przechowuje się przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranej osoby, następnie po upływie tego terminu podlegają usunięciu.
Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów mogą być odbierane osobiście w terminie 7 dni od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru w MOPS w Rzeszowie - Dział Spraw Pracowniczych ul. Poniatowskiego 10 pokój nr 1-3. Dokumenty aplikacyjne nie odebrane w terminie podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
f) Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
g) Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
h) Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
i) Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.