Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
X Konferencja Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju
Rekrutacja na studia WSPiA
PKS Rzeszów - oferty pracy

Z czego składa się usługa SEO?

Opublikowano: 2023-02-17 09:28:09, przez: admin, w kategorii: Biznes

W sieci można znaleźć setki tysięcy witryn dotyczących tego, czym jest SEO. Z jednej strony dobrze mieć szeroki wybór, ale może być on przytłaczający. Postanowiliśmy więc przybliżyć teorię optymalizowania i pozycjonowania stron internetowych. Ich znajomość z pewnością pomoże Ci w efektywnym zarządzaniu zasobami swojej firmy.

Fot. charlesdeluvio/unsplash.comZ czego składa się usługa SEO?Z czego składa się usługa SEO?Z czego składa się usługa SEO?
Fot. charlesdeluvio/unsplash.com

Fot. charlesdeluvio/unsplash.com

  

Kilka słów o SEO

SEO (Search Engine Optimization) to działania i strategie, których celem jest poprawa widoczności strony internetowej w organicznych, czyli darmowych wynikach wyszukiwania. Składa się z kilku etapów, które mają wpływ na uzyskanie jak najwyższej pozycji rankingowej. W ich zakres wchodzą zagadnienia z pogranicza wielu dziedzin, od podstaw IT, aż po promocję marketingową. Warto pamiętać, że SEO jest jednym z działań SEM, czyli Search Engine Marketing(w którego skład wchodzi również płatna reklama PPC). 

Usługa SEO – najważniejsze elementy 

Przedstawiamy najważniejsze elementy oferty optymalizacji stron WWW. Możesz spotkać się z nimi w przypadku różnych agencji SEO, takich jak iCEA Group. Dzięki tej liście z pewnością będziesz wiedzieć, jak zacząć pozycjonowanie bez większego wysiłku. 

Audyt

Audyt jest ważną częścią każdej usługi SEO, ponieważ pomaga zidentyfikować wszelkie problemy, które mogą uniemożliwiać stronie osiągnięcie maksymalnego potencjału. Podczas audytu dokonuje się przeglądu struktury i zawartości witryny, szukając problemów negatywnie wpływających na jej działanie. Można powiedzieć, że jest to swego rodzaju check lista pozwalająca ustalić kolejne etapy działania.

Analiza konkurencji i odbiorców

Wiedza o tym, kim jest Twoja konkurencja i zrozumienie jej strategii SEO, może pomóc w opracowaniu swojego planu. Ważne, aby zidentyfikować mocne i słabe strony swoich konkurentów, a zebrane dane przekuć na własny użytek. Optymalizacja pozwoli Ci być nie o jeden, a o dwa kroki do przodu.

 

Nie bez znaczenia jest również analiza grupy docelowej. Chodzi tutaj o zebranie jak największej ilości danych demograficznych (takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zawód), określenie zainteresowań i potrzeb potencjalnych odbiorców. Im lepiej określisz intencje wyszukiwania, tym lepszy content uda Ci się stworzyć.

 

Z czego składa się usługa SEO?

  

Źródło: Blog.i-systems 

Dobór słów kluczowych

Jeśli chodzi o SEO, słowa kluczowe odgrywają istotną rolę w kierowaniu ruchem organicznym do Twojej witryny. Dobra strategia będzie obejmowała wybór fraz kluczowych pod kątem czynników rankingowych, biorąc pod uwagę grupę docelową, rynek i konkurencję. Pomoże Ci to zwiększyć widoczność oraz przyciągnąć więcej osób na stronę.

Content

Treść odgrywa kluczową rolę – musi być wciągająca i odpowiednia dla odbiorców. Content powinien być tworzony z myślą zarówno o użytkownikach, jak i wyszukiwarkach. Skuteczna strategia dotycząca treści będzie obejmować: posty na blogach, artykuły, filmy, infografiki, case study, e-booki. Content tego typu będzie wykorzystywany do przyciągnięcia nowych odwiedzających do witryny.

Optymalizacja on-site

Jako że optymalizacja on-site jest dość rozbudowana, postanowiliśmy wyróżnić najważniejsze elementy na stronie, które jej podlegają. Zaliczamy do nich:

  • ustalenie modelowej grupy odbiorców,

  • optymalizację meta tagów (tag title, meta description),

  • nagłówki (H1–H6),

  • stworzenie przyjaznego adresu URL,

  • mapę witryny (sitemap.xml),

  • linkowanie wewnętrzne,

  • responsywność (urządzenia mobilne),

  • http/https i certyfikat bezpieczeństwa SSL,

  • prędkość ładowania strony (podstawowe wskaźniki internetowe),

  • architekturę strony (menu, kategorie, filtry, stopka).

 

 

Z czego składa się usługa SEO?

 

Źródło: Mangools

Optymalizacja off-site 

W tym przypadku mowa o praktykach pozycjonerskich nastawionych na widoczność witryny w wyszukiwarkach poprzez budowanie relacji z innymi witrynami. Polega na pozyskiwaniu wartościowych linków ze źródeł zewnętrznych, takich jak media społecznościowe, posty na blogach czy katalogi.

Image SEO

W tym przypadku chodzi o optymalizację obrazów w celu poprawy pozycji w wyszukiwarkach i ogólnej wydajności witryny. Odpowiednio zoptymalizowane materiały wizualne pomogą robotom wyszukiwarek skuteczniej przeszukiwać i indeksować Twoje zasoby. Strategia ta składa się z wielu kroków, w tym dodawania opisowych tytułów i tekstu alternatywnego do obrazów (ALT Tag), kompresji rozmiarów plików oraz odpowiedniego hostowania obrazów.

Analiza i monitorowanie

Analiza to ciągły proces, który pomaga zrozumieć, jak działa Twoja witryna oraz identyfikować obszary wymagające poprawy. Monitoring zaś to praktyka polegająca na śledzeniu zmian zachodzących w rankingach, ruchu i wydajności strony. Obejmuje  również bycie na bieżąco z nowościami, dzięki czemu możesz dostosować swoją strategię do aktualnych potrzeb.

 

 

 

Z czego składa się usługa SEO?

  

Źródło: Senuto 

 

Biorąc pod uwagę wszystkie te elementy, możesz stworzyć skuteczną strategię SEO dla swojej firmy i zmaksymalizować potencjał swojej obecności w Internecie.

 

Artykuł partnera

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij