NFZ chce sprawdzić jak pacjenci oceniają jakość opieki w placówkach, w których się leczą
Jeśli niedawno leczyłeś się u lekarza specjalisty, może zadzwonić do ciebie ankieter w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia.

Fot. Pixabay/CC0
Ankieterzy zapytają o: sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi, prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Nie będą pytać o przebieg leczenia i kwestie medyczne oraz terapeutyczne. Sprawdza natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych.
– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny–podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Ankieta jest anonimowa.Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8.00-18.00. Znają numer telefonu, płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył. Nie znają nazwiska oraz numeru PESEL, nie mają informacji o leczeniu i stanie zdrowia.
.