Sytuacja europejskich małych i średnich przedsiębiorstw MŚP 2021 - raport Amazona
Europejskie MŚP sprzedające na Amazon stworzyły w 2021 r. ponad 100 tys. nowych miejsc pracy, a 12 proc. z nich powstało w Polsce, dzięki lokalnym firmom działającym w sektorze e-commerce – wynika z raportu Amazon: European Small and Medium Enterprises Impact Report.

Fot. Pixabay/CC0
Najnowszy raport Amazon obejmuje dane dotyczące współpracy z MŚP w ośmiu państwach członkowskich UE: Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Szwecji, Polsce i Belgii, a także w Wielkiej Brytanii i Turcji. Według raportu sprzedaż eksportowa firm z tego sektora wyniosła w 2021 r. ponad 14,5 mld euro – o 10% więcej niż w 2020 r., rosnąc w szybszym tempie niż wzrost wielkości eksportu wewnątrz UE [1] w ubiegłym roku. Wskaźnik ten jest również znacznie wyższy od średniego rocznego wzrostu wolumenu handlu pozaunijnego w całej strefie euro, wynoszącego 2,7% [2]. Wartość sprzedaży eksportowej polskich MŚP szacowana jest na 750 mln euro, co oznacza wzrost o 25% rok do roku.
- Bez wątpienia polskie MŚP sprzedające na Amazon – eksportując produkty o wartości ponad 750 mln euro w 2021 roku i tworząc nowe miejsca pracy – stanowią ważny element w europejskiej przedsiębiorczości. Lokalne firmy dostarczają wielką wartość naszym klientom, a my będziemy je nadal wspierać i tworzyć społeczność biznesową, która sprzyja rozwojowi tych biznesów, naszej oferty, sektora e-commerce i całej gospodarki” – podkreśla Mourad Taoufiki, dyrektor generalny Amazon.pl.







