Przyszłość i priorytety lotnisk regionalnych na całym świecie
Ludzie znowu zaczynają podróżować po świecie. Rosną jednak koszty zarówno przewoźników, jak i lotnisk, wynikające z ogólnej sytuacji ekonomicznej na świecie.

Fot. Pixabay/CC0
Kraków Airport jest gospodarzem tegorocznej edycji organizowanej przez ACI (Airport Council International) konferencji Customer Experience Global Summit. To jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu branży lotniczej, które odbywa się w dniach 14-15 września w krakowskim Centrum Kongresowym ICE.
- Wiele elementów ma wpływ na obecną sytuację w branży lotniczej. Po kryzysie związanym z pandemią podmioty rynku lotniczego próbują ustabilizować swoją sytuację finansową. W 2022 roku odnotowaliśmy zauważalny wzrost liczny pasażerów - mówił w trakcie konferencji Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.
Bieżąca sytuację skomentował również Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World.
- Musimy zapewnić jeszcze lepszą obsługę pasażerów. Oznacza to wspólne znajdowanie odpowiedzi na pytania dotyczące inwestycji w nowe technologie, wyznaczanie prokonsumenckich standardów, politykę stopniowego przywracania pełnego zatrudnienia oraz zachęcania pasażerów do powrotu do naszych terminali i wszystkich marek tworzących sektor - powiedział szefa ACI World.
Według niego największym wyzwaniem, przed którym stoi światowa branża lotnicza, jest poradzenie sobie z długofalowym wzrostem całego sektora. Prognozy dowodzą, że do 2040 roku podwoi się liczba osób latających samolotami, w związku z czym pojawia się pytanie, czy i jak można to zrobić odpowiedzialnie.
- Cała nasza branża ściśle współpracuje, aby pozostać sektorem zrównoważonym - powiedział de Oliveira.
W krótkiej perspektywie czasowej ważniejsze wydają się jednak wyzwania finansowe stojące przez branża lotniczą.
- Przed nami możliwe zwiększenie bazy kosztowej zarówno dla przewoźników, jak i lotnisk, wynikające z ogólnej sytuacji ekonomicznej na świecie. Będziemy musieli stanąć przed tym wyzwaniem - powiedział prezes Włoszek.
Wydarzenie ACI Customer Experience Global Summit organizowane jest przez Airports Council International, a gospodarzem jest Kraków Airport.W dniach 14 i 15 września w Krakowie odbywają się spotkania ze specjalistami w dziedzinach: bezpieczeństwa, obsługi klienta, komunikacji, innowacji, zarządzania, a także z dyrektorami lotnisk i przedstawicielami branży hotelarskiej.







